|
|
|
||
Last update: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (23.08.2019)
|
|
||
Last update: Mgr. et Mgr. Ludmila Bajerová (24.10.2022)
Příprava studenta na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické, tj. získávání vědomostí a rozvoj hudebních i didaktických dovedností potřebných k řízení hudebních činností žáků. V rámci předmětu absolvuje student dvě hodiny praxe v předmětu hudební výchova (dva náslechy s reflexí a jeden vlastní výstup) na školách nebo vzdělávacích institucích dle výběru a domluvy s vyučujícími předmětu. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (01.02.2022)
3 kredity/90 hod., předmět je zakončen zkouškou Plánované aktivity studentů: 12 hod. přednášek, 12 hod. seminářů, 12 hod. průběžná příprava na výuku, 10 hod. pedagogická praxe včetně vypracování přípravy a reflexe, 18 hod. rozvoj vlastních nástrojových, intonačních, rytmických a pěveckých dovedností, 26 hod. samostudium a příprava na zkoušku. |
|
||
Last update: Mgr. Karolína Řepová (12.09.2021)
HERDEN, Jaroslav. My pozor dáme a posloucháme. Praha: Sciencia, 1994. HURNÍK, Ilja, EBEN, Petr. Česká Orffova škola, I.–III. Editio Supraphon Praha. 1969, 1972. HURNÍK, Ilja, EBEN, Petr. Česká Orffova škola, IV. Muzikservis Praha, 1996. JURKOVIČ, Pavel. Hudební nástroj ve škole. Muzikservis Praha, 1998. JURKOVIČ, Pavel. Na orffovských cestách I–III. Netolice: Jc-Audio, 2007, 2009, 2012. JURKOVIČ, Pavel. Živá hudba minulosti. Muzikservis Praha, 1999. POSPÍŠILOVÁ, Lenka. Český rok v lidových písních a říkadlech. Praha: Hrajeto, 2014. SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy na I. st. ZŠ. Praha: SPN, 1985. SYNEK, Jaromír. Didaktika hudební výchovy I. Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. SYNEK, Jaromír. Vybrané kapitoly z didaktiky hudební výchovy I. Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. TICHÁ, Alena. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-186-1. TICHÁ, Alena. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-916-X. VÁŇOVÁ, Hana. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro I. stupeň. 1. díl. Práce s písní. Praha: Pedagogická fakulta, 2020. |
|
||
Last update: PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D. (09.09.2023)
Aktivní účast na seminářích, plnění dílčích úkolů. Nácvik lidové písně s instrumentálním doprovodem. Vypracování a realizace vlastní přípravy na hodinu, v níž budou aplikovány dosud získané poznatky a dovednosti. Ústní zkouška na závěr semestru ve formě kolokvia. |
|
||
Last update: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. (01.02.2022)
Obsah předmětu: Koncepce hudební výchovy na 1. st. ZŠ, činnostní charakter Hv, RVP, ŠVP, průřezová témata, osnovy, standardy, učebnice Hv, školy s RVHV. Slovní hodnocení v Hv. Psychologické základy hudební výchovy – základní hudebně psychologické kategorie, klasifikace hudebních schopností a jejich charakteristika. Diagnostika hudebnosti, koncipování kolektivní a individuální prověrky hudebnosti. Rozvoj rytmického cítění, rytmická práce s říkadlem a s písní, rytmické slabiky. Hlasová výchova, funkce přípravných cvičení k písni. Metody nácviku písně. Instrumentální činnosti. Carl Orff, Orffův Schulwerk. Hudebně-pohybová výchova, elementární tanec. Poslechové činnosti, vizualizace poslechu, aktivní poslech. Tvořivá intonace, rozvoj intonačních dovedností, fonogestika, sluchová analýza. Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti. Prvky vícehlasu. Metodický postup při práci s vícehlasem. Komplexní pojetí hudební výchovy, hudební pohádka jako integrativní princip, mezipředmětové vztahy v hudební výchově. |