Cílem předmětu je zprostředkovat účastníkům základní poznatky z didaktiky Informatiky tak, aby se orientovali v základních kurikulárních dokumentech, dokázali formulovat výukové cíle a na jejich základě by byli schopni volit optimální výukové metody a organizační formy výuky Informatiky a podporovali rozvoj nejen informatického myšlení, ale i digitální gramotnosti.
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (21.12.2024)
Aim of the course - Czech
Absolvent(ka) modulu: ● ovládá základní pojmosloví v oblasti digitálních technologií, technických výukových prostředků a didaktiky Informatiky (kompetence 1.1 KRAU); ● orientuje se v základních didaktických principech, metodách a formách výuky vhodných k realizaci informaticky zaměřených předmětů (kompetence 1.2 a oblasti 2, 3 a 4 KRAU; ● na základě vhodné formulace cílů volí metodické postupy a vyučovací strategie pro realizaci a zabezpečení výuky v oboru Informatika dle aktuálních kurikulárních dokumentů, je schopen adekvátně plánovat a připravit výuku (oblast 2 KRAU); ● využívá vhodné materiály, učebnice či úlohy a adekvátní (technické) výukové prostředky pro rozvoj informatického myšlení a digitální gramotnosti v informaticky zaměřených předmětech (oblast 3 KRAU).
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (21.12.2024)
Course completion requirements - Czech
Atest v podobě zápočtu, ověřený kolokviální rozpravou. Průběžné úkoly v LMS Moodle.
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (21.12.2024)
Literature - Czech
Portály, úložiště digitálních materiálů, další elektronické informační zdroje, aktuální učební materiály (např. imysleni.cz, digigram.cz, edu.cz, rvp.cz) Aktuální publikace a prezentace doporučené a zprostředkované vyučujícími v LMS.
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (21.12.2024)
Teaching methods - Czech
Semináře
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (21.12.2024)
Syllabus - Czech
Témata pro prezenční část (15 hodin): − Vybrané kapitoly z didaktiky Informatiky (3) − Přístupy k výuce informaticky zaměřených předmětů (3) − Cíle výuky informatiky zaměřených předmětů (3) − Kurikulum a didaktická transformace obsahu vzdělávací oblasti Informatika a ICT (3) − Metody a formy výuky v informaticky zaměřených předmětech (3)
Témata pro distanční část (5 hodin) a kritéria hodnocení: asynchronní výuka 1/I. Digitální gramotnost, klíčová kompetence digitální - Zpracování konspektu, vyhledání a analýza konkrétního digitálního materiálu zaměřeného na rozvoj klíčové kompetence digitální v oboru Informatika ( a jeho prezentace) se zaměřením na rozbor cílů, metod a forem výuky, peer hodnocení - 2h 2/I. Informatické myšlení - Zpracování konspektu a jeho prezentace, vyhledání a analýza konkrétního digitálního materiálu zaměřeného na rozvoj informatického myšlení (a jeho prezentace) se zaměřením na rozbor cílů, metod a forem výuky, peer hodnocení - 2h 3/I. Analýza RVP se zaměřením na vzdělávací obor Informatika - Zpracování konspektu se zaměřením na porovnání staršího a nového rozpracování oboru - 1h
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (21.12.2024)
Learning resources - Czech
Podpora distanční části v Moodle: https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=2327 Přístup pro hosty s klíčem: DIDIT24
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (21.12.2024)