Poslední úprava: PhDr. Veronika Mistrová (12.09.2022)
Kurz je určený studentům, kteří úspěšně absolvovali kurzy odborné angličtiny (JLB004, JLB008, JLB046, JLB006, JLB002 a JLB010) a chtějí se dále zdokonalovat v angličtině. Zaměří se na procvičování akademických dovedností, gramatiky a slovní zásoby na úrovni C1.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Mistrová (12.09.2022)
The course is aimed at BEF students and students who have successfully passed the JLB004, JLB008, JLB046, JLB006, JLB002, JLB010 or JLB064 courses and want to improve their English. We will focus on practising academic English skills, grammar and vocabulary at the C1 (advanced) level.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Lucie Poslušná (12.09.2023)
Získat a rozvíjet techniky anglického jazyka, jak písemné, tak mluvené, které pomáhají efektivně komunikovat myšlenky a přesvědčivě působit v akademickém prostředí.
Poslední úprava: Daniel Baxter Jackson III, M.A. (13.09.2022)
After finishing the course students should be able to:
work with authentic academic texts
follow academic lectures in English
present their own opinion
structure abstracts and essays
interpret data
support arguments with evidence; analyse and think critically
study at universities abroad with no language barriers
understand an English academic environment
Literatura -
Poslední úprava: Andrew Goodall, D.Phil. (31.01.2024)
Všechny materiály budou zveřejněny v kurzu Academic English I v Moodle 2, včetně odkazů na online zdroje. (Přístup ke kurzu na Moodle bude udělen po první hodině.)
Učebnice, ze kterých budou použité materiály:
M. Firth, M. Hewings a C. Thaine, Cambridge Academic English Advanced (Cambridge University Press, 2012)
Edward de Chazal a Sam McCarter, Oxford EAP, B2 (Oxford University Press, 2012).
S. Bailey, Academic Writing: A Handbook for International Students (4. vydání, Routledge, 2015)
K. Paterson a R. Wedge, Oxford Grammar for EAP (Oxford University Press, 2018)
M. McCarthy a F. O'Dell, Academic Vocabulary in Use Advanced (Cambridge University Press, 2008)
T. S. Kane, The New Oxford Guide to Writing (Oxford University Press, 1994)
J. Williams, Style: Lessons in Clarity and Grace. (9. vydání, Pearson Longman, 2007)
Poslední úprava: Daniel Baxter Jackson III, M.A. (13.09.2022)
Obligatory Literature:
Selected chapters from Cambridge Academic English Advanced (Martin Hewings & Craig Thaine (2012). Cambridge University Press) and Oxford EAP C1 (Edward de Chazal & Julie Moore (2013)., Oxford University Press)
Materials in the SIS (Files section) Note: All materials used in the course can be used by the students of Academic English I only.
Recommended Literature
McCarthy, M., O’Dell, F. (2008). Academic Vocabulary in Use Advanced, Cambridge Paterson, K., Wedge, R. (2013). Oxford Grammar for EAP. Oxford
Během kurzu bude kladen důraz na aktivní používání angličtiny, a to za využití skupinových aktivit, čtení, diskuse a prezentace. Domácí úkoly budou zaměřeny na procvičení gramatiky, slovní zásoby a psaní, a také na přípravné čtení, poslech a vyjádření vlastního stanoviska.
Dovednosti (poslech, mluvení, čtení a psaní) budou procvičovány individuálně, ve dvojicích nebo malých skupinách.
Poslední úprava: Daniel Baxter Jackson III, M.A. (13.09.2022)
Depending on the covid situation, lessons will be in person or online on Zoom.
Zoom link to be added if teaching is online.
At present the teaching is in person.
Students will work mostly in pairs or small groups in order to develop their listening, reading and communication skills. Writing exercises will also include pair or group work since discussion helps students clarify, formulate, and express ideas and develops their skills in using evidence to back up claims. They will be asked to prepare for the lessons regularly and do their homework, mostly grammar and writing practice.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Lucie Poslušná (12.09.2023)
Pro získání kreditů je třeba splnit následující aktivity, které mají stejnou váhu (12 bodů každá):
Účast na hodinách (individuálně, ve dvojicích nebo skupinách; čtení a diskuse)
Pravidelné úkoly týkající se gramatiky, slovní zásoby a kompozice, které budou zadány během semestru a odevzdány prostřednictvím Moodle
Vlastní akademický text o délce nejvýše 750 slov, vypracovaný během semestru a revidovaný do konce kurzu
Příprava a prezentace společného projektu.
Zápočet je udělen za 33 bodů nebo více z maximálního počtu 48 bodů. Není zde žádný dílčí test a uspokojivé splnění bodů 3 a 4 slouží místo testu na konci semestru. Opakování jednotlivých součástí není možné, ale v případech, kdy má student 30 - 32 bodů a existuje důvod, proč nedosáhl dostatečného počtu bodů, např. nevyhnutelná absence z hodin z důvodu nemoci, může být ve zkouškovém období nabídnuta ústní zkouška.
Pro psaní akademického textu budou nabídnuta témata související s tématy probíranými během kurzu. Nicméně odevzdaný text může mít po dohodě s vyučujícím formu skutečného vědeckého textu, který si student přeje napsat jako součást práce pro jiný předmět. Bude stanovena lhůta pro první návrh a další pro přepracovanou verzi. Hodnocení se zaměřuje na použití anglického jazyka, prostředky rétoriky a akademický styl, a ve verzi po přepracování také na to, jak revize reaguje na komentáře k návrhu a jinak rozvíjí text.
Na přípravě prezentaci budou spolupracovat dva (nebo tři) studenti. Prezentace v délce 10 minut bude předvedena na hodině. Musí zahrnovat různé stránky argumentu, vysvětlení jevu nebo popis události. Každý student představí jednu stránku/verzi s podporou vizuálních materiálů (obrázky, diagramy, memy, atd.) s cílem přesvědčit publikum, že jejich pozice má největší váhu. Poté budou následovat otázky a diskuse (až 15 minut). Prezentace budou plánovány prostřednictvím Moodle. Hodnocení je založeno na samotné prezentaci (jazyk, použití vizuálních materiálů, celkový dojem) a na záznamu přípravné práce na prezentaci vypracovaném individuálně (neformální deník).
Poslední úprava: Daniel Baxter Jackson III, M.A. (13.09.2022)
In order to earn a credit students need to:
a) prepare a short presentation related to their field of study which will be the basis for discussions. Students will present both sides of an argument in pairs
with each student presenting one side. Each student will presenat ONE graph, table or other visual representation of data to support his or her position.
Each pair of students will have 8 minutes to present the two visuals supporting their opposing positions. The presenters will then moderate the discussion.
Sign up for the presentation will be in the 2nd week of the semester. Each student can receive up to 10 points for the language they use, overall impression and graphics.
b) hand in two written assignments.
Students can choose from four topics. Assignments will be specified during the semester. Students can receive up to 10 points for each assignment. All assignments are due by the last day of classes.
c) take tests:
Due to covid tests will be given online to ensure that all students can be tested.
either two tests during the semester. There is one attempt for each test. Students will be informed about the test dates in advance via e-mail. The final test will be in the last lesson with additional dates offered during the exam period.
Test 1 will focus on what was covered in lessons 1-5. Test 2 will focus on what was covered in lessons 6 - 11.
or a complex test during the examination period. It will test what was covered in the whole semester; apart from vocabulary, grammar, collocations, listening and reading there will also be a 400-word essay.
Student need to obtain at least 70% of the total number of points in order to get a credit.
A sample midterm test can be found in the JLM001 files.
Students are not allowed to use dictionaries during the testing. The test is in the English language only.
Attendance is strongly recommended but not obligatory. However, students who miss more than three classes must hand in all four assignments (and will receive points from two of them) + a description of their regular preparation for the course in a form of a journal (min 1500 words).
Sylabus -
Poslední úprava: Andrew Goodall, D.Phil. (31.01.2024)
Budeme číst, poslouchat a interpretovat ukázky z různých anglicky psaných pramenů v různých žánrech a médiích. Na základě reakcí na tyto materiály budeme zkoumat techniky jazyka a kompozice v akademických žánrech na mikro a makro úrovni (například rétorické figury, formální slovní zásoba v angličtině, citační konvence, struktura argumentačních esejů, registr ve verbálních a písemných prezentacích).
Cvičení zahrnující slovní zásobu, gramatiku a kompozici budou založena na materiálech z knihy Cambridge Academic English Advanced, Oxford EAP B2 a dalších učebnic (viz uvedeno v sekci Literatura).
Podrobnosti osnovy budou poskytnuty na Moodle kurzu Academic English I, přístup k němuž bude účastníkům udělen po první hodině. Relevantní studijní materiály budou také zveřejněny na této stránce v Moodle (pouze pro registrované uživatele).
Poslední úprava: Daniel Baxter Jackson III, M.A. (13.09.2022)
Selected chapters from Cambridge Academic English Advanced and Oxford EAP C1.
These include for instance: Critical thinking, lectures and note-taking, language of group discussions, following a writer’s argument, presentation practice, writing essays, complex noun phrases, prepositions and conjunctions, common prefixes in academic writing, -ing clauses, backing up claims with evidence.
Material on writing the different parts of a thesis will also be included in the course.
Supplemetary material can be found in the SIS Files.
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: Mgr. Lucie Poslušná (12.09.2023)
Angličtina na úrovni B2-C1 a absolvování jednoho z anglických kurzů JLB002, JLB004, JLB006, JLB008, JLB010, JLB064 nebo JLB046.
Poslední úprava: Andrew Goodall, D.Phil. (11.09.2023)
English at level B2-C1 and a pass in one of the English courses JLB002, JLB004, JLB006, JLB008, JLB010, JLB064 or JLB046.