|
|
|
||
Kurz je určen studentům bakalářského studia politologie a mezinárodních vztahů, kteří dosáhli pokročilé úrovně- B2/C1 podle Evropského referenčního rámce (viz např. https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb52). Hlavní role je připisována práci s anglickými autentickými texty (content-based language learning), skupinové práci na krátkodobých projektech s důrazem na rozšiřování odborné a akademické slovní zásoby, formální slovní projev a v neposlední řadě na rozvoj schopnosti reflektovat, co studentům v učení se odbornému jazyku pomáhá a proč. Témata k diskusi v hodinách zahrnují například politické systémy a režimy, ideologie, stát, národ a nacionalismus, globální politiku, politickou kulturu, média a politickou komunikaci, volby, strany a stranické systémy, apod. Pro tento dvousemestrální kurz není daná učebnice. Vyučující v průběhu kurzu poskytne studentům potřebné materiály, které slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kursu Angličtina pro politology, a nejsou určeny k dalšímu šíření. Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je rozvíjet komunikační kompetence a jazykové dovednosti, které pomohou studentům ve studiu jejich oboru. Zároveň se studenti v kurzu seznámí se specifiky jazyka používaného v akademickém prostředí, zejména při ústních prezentacích, simulovaných debatách a psaní (academic speech and writing). Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2017)
|
|
||
POVINNÁ LITERATURA: Aktualizované a didaktizované texty k daným tématům budou pro registrované studenty postupně k dispozici na společné webové stránce. Materiály slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kursu Angličtina pro politology a nejsou určeny k dalšímu šíření.
DOPORUČENÁ LITERATURA: Heywood, A. (2007): Politics. Palgrave, 3rd ed. McLean, I. (2009): The Concise Oxford Dictionary of Politics. OUP. McCarthy, M., O´Dell, F. (2008) : Academic Vocabulary in Use. CUP. Hewings, M. (2012): Cambridge Academic English Upper Intermediate. CUP. Hewings, M., Thaine, C. (2012): Cambridge Academic English Advanced. CUP. Britská a americká periodika
PRO POTŘEBY ZOPAKOVÁNÍ GRAMATICKÝCH STRUKTUR: Paterson, K., Wedge, R. (2013): Oxford Grammar for EAP. OUP. Murphy, R. (2010): English Grammar in Use (fourth edition), CUP. Hewings, M (2009): Advanced Grammar in Use (second edition), CUP. Swan, M. (2005): Practical English Usage, 3rd ed, OUP. The Oxford Collocations Dictionary for students of English.
www: www.dictionary.com (on-line monolingual English dictionary) http://dictionary.cambridge.org/ www.ldoce.online.com (on-line monolingual English dictionary) www.bbc.news.co.uk, www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish www.foreignpolicy.com Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
|
|
||
Seminář Metoda: content-based language learning, task-based language learning Studenti si osvojují slovní zásobu a jazykové dovednosti prostřednictvím četby odborných textů, autentických poslechů a simulovaných debat. Během hodin se klade důraz na komunikaci, výměnu informací a názorů ve dvojicích nebo v malých skupinách, týmovou i individuální práci. Součástí semináře jsou i základy akademického psaní a využití AI nástrojů v akademické práci. Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
|
|
||
PODMÍNKY KE SLOŽENÍ ZKOUŠKY: Zkouška z jazyka je kombinovaná, skládá se ze dvou písemných testů pokrývajících slovní zásobu klíčovou pro oblast politologie a mezinárodních vztahů a prověřujícího jazykové dovednosti získané v hodinách, odevzdání samostatné práce a účasti v týmové debatě. Předpokladem postupu k závěrečné zkoušce je také včasné (tj. vždy k danému datu) plnění zadaných úkolů (např. tvorba vlastních glosářů (soupisů slovní zásoby) ke každému probíranému tématu, strukturovaná shrnutí zadaných textů, příprava argumentů k debatám, apod.). Vzhledem k charakteru předmětu se velmi doporučuje pravidelná účast v seminářích.
Hodnocené úkoly: 40% závěrečný test 20% midterm test 20% debata 15% samostatný úkol 5% práce v kurzu
Závěrečný test se bude skládat z úloh shrnujících látku LS: I. Academic language and style II. Academic reading III. Graph description IV. Developing a strong argument
KLASIFIKACE 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91 % a více = A. A - výtečně (vynikající výkon pouze s drobnými chybami), B - velmi dobře (nadprůměrný výkon avšak s určitými chybami), C - dobře (celkově dobrý výkon s řadou výrazných chyb), D - uspokojivě (přijatelný výkon, ale se značnými nedostatky), E - dostatečně (výkon splňuje minimální požadavky), F - nedostatečně, neprospěl (je zapotřebí značné množství další práce).
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (23.02.2024)
|
|
||
CURRICULUM PRO LETNÍ SEMESTR Skills Argumentation and debating skills Listening and reproduction Academic writing Describing visual information AI literacy
Topics: Elections, Electoral systems Governments, systems and regimes Democracy and democratic deficit Political ideologies Political parties and participation Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
|
|
||
Úspěšné absolvování kurzu JLB005, který je prerekvizitou pro tento kurz. Vstupní jazykové znalosti na úrovni B2+ (upper-intermediate) podle Evropského referenčního rámce. Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
|