Kurz je určen studentům bakalářského studia politologie a mezinárodních vztahů, kteří dosáhli pokročilé úrovně- B2/C1 podle Evropského referenčního rámce (viz např. https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=090000168045bb52).
Hlavní role je připisována práci s anglickými autentickými texty (content-based language learning), skupinové práci na krátkodobých projektech s důrazem na rozšiřování odborné a akademické slovní zásoby, formální slovní projev a v neposlední řadě na rozvoj schopnosti reflektovat, co studentům v učení se odbornému jazyku pomáhá a proč.
Témata k diskusi v hodinách zahrnují například politické systémy a režimy, ideologie, stát, národ a nacionalismus, globální politiku, politickou kulturu, média a politickou komunikaci, volby, strany a stranické systémy, apod. Pro tento dvousemestrální kurz není daná učebnice. Vyučující v průběhu kurzu poskytne studentům potřebné materiály, které slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kursu Angličtina pro politology, a nejsou určeny k dalšímu šíření.
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
This course assigns a central role to interaction with English authentic texts (relevant to prospective political scientists) in English. The topics dealt with week by week (concerning e.g. governments, systems and regimes, political ideologies, state, nations and nationalism, global politics, political culture, mass media and political communication, representation, elections and voting, parties and party systems, etc.) will be explored in group discussions and/or workshop activities. At the same time, the course introduces students to aspects of studying academic English, with special attention being given to the language used in academic speech and writing. There is no single textbook for this one-year course. Details will be given and texts supplied by the teacher as the course progresses. Any circulation of the materials is prohibited.
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
Cíl předmětu -
Cílem kurzu je rozvíjet komunikační kompetence a jazykové dovednosti, které pomohou studentům ve studiu jejich oboru. Zároveň se studenti v kurzu seznámí se specifiky jazyka používaného v akademickém prostředí, zejména při ústních prezentacích, simulovaných debatách a psaní (academic speech and writing).
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
The aim of this course is to give learners a communicative competence in the target language corresponding to their needs and professional interests. The student will develop a rich vocabulary base relevant to the field of political sciences.
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
Literatura -
POVINNÁ LITERATURA:
Aktualizované a didaktizované texty k daným tématům budou pro registrované studenty postupně k dispozici na společné webové stránce. Materiály slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kursu Angličtina pro politology a nejsou určeny k dalšímu šíření.
DOPORUČENÁ LITERATURA:
Heywood, A. (2007): Politics. Palgrave, 3rd ed.
McLean, I. (2009): The Concise Oxford Dictionary of Politics. OUP.
McCarthy, M., O´Dell, F. (2008) : Academic Vocabulary in Use. CUP.
Hewings, M. (2012): Cambridge Academic English Upper Intermediate. CUP.
Hewings, M., Thaine, C. (2012): Cambridge Academic English Advanced. CUP.
Britská a americká periodika
PRO POTŘEBY ZOPAKOVÁNÍ GRAMATICKÝCH STRUKTUR:
Paterson, K., Wedge, R. (2013): Oxford Grammar for EAP. OUP.
Murphy, R. (2010): English Grammar in Use (fourth edition), CUP.
Hewings, M (2009): Advanced Grammar in Use (second edition), CUP.
Swan, M. (2005): Practical English Usage, 3rd ed, OUP.
The Oxford Collocations Dictionary for students of English.
www:
www.dictionary.com (on-line monolingual English dictionary)
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
Metody výuky -
Seminář
Metoda: content-based language learning, task-based language learning
Studenti si osvojují slovní zásobu a jazykové dovednosti prostřednictvím četby odborných textů, autentických poslechů a simulovaných debat. Během hodin se klade důraz na komunikaci, výměnu informací a názorů ve dvojicích nebo v malých skupinách, týmovou i individuální práci. Součástí semináře jsou i základy akademického psaní a využití AI nástrojů v akademické práci.
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
English learning and language development will be based on classroom discussion, debates, workshops, seminars and facilitated sessions. The teacher will frequently be in the role of facilitator but this task will also be assigned to students working in groups in the various sessions. There is a heavy emphasis on oral communication in this course. Reading assignments will be given and the texts will be used as the basis of in-class discussion and debate, vocabulary work and grammar work. Students will participate in a variety of learning methods in a mixture of dynamics - individual, pair work, working in larger groups, full class sessions.
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
Požadavky ke zkoušce -
PODMÍNKY KE SLOŽENÍ ZKOUŠKY:
Zkouška z jazyka je kombinovaná, skládá se ze dvou písemných testů pokrývajících slovní zásobu klíčovou pro oblast politologie a mezinárodních vztahů a prověřujícího jazykové dovednosti získané v hodinách, písemného i ústního shrnutí přednášky a účasti v týmové debatě.
Předpokladem postupu k závěrečné zkoušce je také včasné (tj. vždy k danému datu) plnění zadaných úkolů (např. tvorba vlastních glosářů (soupisů slovní zásoby) ke každému probíranému tématu, strukturovaná shrnutí zadaných textů, příprava argumentů k debatám, apod.). Vzhledem k charakteru předmětu se velmi doporučuje pravidelná účast v seminářích.
Hodnocení výkonu žáka se skládá z pěti částí. Každá část je povinná. Celkový počet bodů je 100, k získání kreditů potřebují studenti 51 % z celkového počtu, tj. 51 bodů. 1. Průběžnáý test 20 bodů 2. Závěrečný test 40 bodů 3. Debata 20 bodů 4. Ústní a písemné shrnutí navštívené přednéšky 15 bodů 5. Práce ve třídě 5 bodů
Poznámky:
Ad 1 a 2. Požadavky na písemný test v pololetí a na konci roku: Úroveň úspěšnosti u obou testů je 50 %.
Průběžný test se píše zhruba v polovině semestru. Studenti mají jeden pokus. Závěrečný test se koná po ukončení pololetí. Studenti mají tři pokusy.
Ad 3. Požadavky na debatu Hodnocení výkonu studenta se skládá ze tří částí. Každá část je povinná. Mezi požadavky na debatu patří:
1) Před debatou - připravit a zaslat handout založený na rešerši tématu a studiu slovní zásoby (šablona bude dodána). 2) V den konání debaty (viz harmonogram) - zúčastnit se debaty (přednést návrh nebo oponenturu a zapojit se do otevřeného jednání). 3) Po skončení rozpravy - sepsat sebehodnocení svého výkonu, analyzovat své silné a slabé stránky (šablona bude dodána)
Ad 4. Přehled přednášek V průběhu semestru se student zúčastní přednášky nebo debaty v angličtině pořádané institutem, fakultou nebo univerzitou. Přednáška musí souviset s oborem studia. Student poté napíše a odevzdá krátké shrnutí (250 slov) a připraví se na ústní diskusi v rámci závěrečné zkoušky.
KLASIFIKACE 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91 % a více = A.
A - výtečně (vynikající výkon pouze s drobnými chybami),
B - velmi dobře (nadprůměrný výkon avšak s určitými chybami),
C - dobře (celkově dobrý výkon s řadou výrazných chyb),
D - uspokojivě (přijatelný výkon, ale se značnými nedostatky),
E - dostatečně (výkon splňuje minimální požadavky),
F - nedostatečně, neprospěl (je zapotřebí značné množství další práce).
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
The assessment of the student´s performance consists of five parts. Each part is compulsory.
The total is 100 points, to get the credits students need 51% of the total, i.e. 51 points.
1.Midterm test 20 points
2.Final test 40 points
3. Debate 20 points
4. Lecture review 15 points
5. Class work 5 points
Notes:
Ad 1 and 2.Requirements for the written mid-term and end-of-year test paper:
Pass level for both testsis 50%.
The mid-term test takes place in the middle of the semester. Students have one attempt.
The final test takes place once the term is finished. Students have three attempts.
Ad 3. Debate requirements
The assessment of the student's performance is based on three parts. Each part is compulsory. The debate requirements include:
1) Before the debate
- prepare and send a handout based on your research of topic and vocab study (a template will be supplied)
2) On the day of the debate (see the schedule)
- take part in the debate (deliver a proposition speech, a rebuttal speech and join in the open session)
3) After the debate
- write a self-assessment of your performance, analyse your strengths and weaknesses (a template will be supplied
Ad 4. Lecture review
During the semester, the student attends a lecture or debate in English organised by an institute, faculty, or university. The lecture must be related to the student's field of study. The student then writes and submits a short summary (250 words) and prepares to discuss the review orally as a part of the final exam.
FINAL ASSESSMENT:
0-50 % = F 51-60 % = E 61-70 % = D 71-80 % = C 81-90 % = B 91% and more = A
A - outstanding performance with only minor errors,
B - above the average standard but with some errors,
C - generally sound work with a number of notable errors,
D - fair but with significant shortcomings,
E - performance meets the minimum criteria,
F - fail – considerable further work is required
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
Sylabus -
CURRICULUM PRO LETNÍ SEMESTR
Skills
Argumentation and debating skills
Listening and reproduction
Academic writing
Describing visual information
AI literacy
Topics:
Governments, systems and regimes
Democracy and democratic deficit
Political ideologies
Political parties and participation
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
CURRICULUM FOR SUMMER TERM
Skills
Argumentation and debating skills
Listening and reproduction
Academic writing
Describing visual information
AI literacy
Topics:
Governments, systems and regimes
Democracy and democratic deficit
Political ideologies
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (02.02.2025)
Vstupní požadavky -
Úspěšné absolvování kurzu JLB005, který je prerekvizitou pro tento kurz.
Vstupní jazykové znalosti na úrovni B2+ (upper-intermediate) podle Evropského referenčního rámce.
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)
Students are eligible to enroll in this course on successful completion of the prerequisite course JLB005.
The required level of English is B2+ level (upper-intermediate) according to the Common European Framework.
Poslední úprava: Panešová Kamila, Mgr. (01.02.2024)