|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
English for Journalists exam test task samples.pdf | English for Journalists exam test task samples | Mgr. Alena Prošková |
|
||
Výrazně zlepšit porozumění při čtení a poslechu autentické angličtiny médií. Zároveň významně posílit vlastní odborný projev - mluvenou i psanou angličtinu pro širokou škálu médií. Připravit a přednést ústní prezentaci na žurnalistické téma - možno pojmout kreativně formou reportáže, interview, recenze ... (zadání a termín prezentace po dohodě s vyučující). Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (29.01.2024)
|
|
||
Průběžné sledování aktuálních zpráv v angličtině. Pestrá škála navazujících aktivit v semináři - upevní správnou výslovnost, umožní opakované aktivní použití nových výrazů v odpovídajícím kontextu a připomene pokročilejší gramatické a stylistické jevy. Práce s video/audio materiály ve dvojicích či skupinách. Formální jazykový registr a aktivní používání pokročilejších spojovacích výrazů v písemném i ústním projevu. Příprava a přednesení ústní prezentace - možno pojmout kreativně formou reportáže, interview, recenze ... (zadání a termín prezentace po dohodě s vyučující). Vyučující je často v roli koordinátora, v kurzu se klade velký důraz na komunikativní dovednosti.
Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (29.01.2024)
|
|
||
I. Aktivní účast na seminářích - tolerance tří absencí, možnost nahradit absenci účastí na semináři jiné skupiny v témže týdnu. Krátké zpravodajské buletiny (5 min - 10 bodů). Kontrolní minikvízy. (10 bodů) II. Přečtení minimálně 5 normostran akademického textu z oblasti mediálních studií a žurnalistiky publikovaného v posledních 6 měsících, vypracování formálního písemného shrnutí (100 slov - ne parafráze abstraktu) z těchto online zdrojů přístupných přes Shibboleth>Charles Uni>CAS: Journalism Studies (Taylor & Francis), Journalism Practice (Taylor & Francis), Digital Journalism (Taylor & Francis), Journalism (Sage), European Journal of Communication, or Media, Culture and Society. První dva body za vložení odkazu akademického článku do společného sdíleného HW assignments Google dokumentu - NEJPOZDĚJI DO 10. BŘEZNA. Dalších 8 bodů (1-8) za sepsání formálního shrnutí akademického textu (100 slov) a vložení do téhož dokumentu - NEJPOZDĚJI DO 17. BŘEZNA. III. Ústní miniprezentace ve dvojicich (5 min) - např. na základě videa z vybraného panelu konference Prague Media Point nebo TED Talk (téma a termín dle dohody s vyučující studenti zapíší do harmonogramu), vložení stručného shrnutí do společného sdíleného dokumentu + zaslání vyučující emailem nejpozději 24 hodin před vlastní prezentací (osnova, užitečné pokročilejší výrazy, náměty k diskusi). 10 bodů. IV. Natočení krátkého rozhovoru fyzicky či online (finální sestřih 2-3 minuty) s rodilým mluvčím v angličtině o možnosti řešení konkrétního problému naší společnosti - vložení odkazu do sdíleného dokumentu NEJPOZDĚJI DO 28. DUBNA. 10 bodů V. Závěrečný písemný test - 60 bodů, ukázka typů testovacích položek viz SOUBORY. A (excellent) = 91 % and more B (very good) = 81-90 % C (good) = 71-80 % D (satisfactory) = 61-70 % E (sufficient) = 51-60 % F (fail) = 0-50 % A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required Účast na seminářích je povinná - tolerance tří absencí za semestr. Při delší či častější nepřítomnosti je třeba kontaktovat vyučující (osobně či telefonicky v konzultačních hodinách nebo e-mailem). Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (19.02.2024)
|
|
||
Prerekvizitou pro zápis do tohoto kurzu je úspěšné absolvování kurzu JLB009 v ZS. Poslední úprava: Prošková Alena, Mgr. (29.01.2024)
|