|
|
|
||
The aim of the course is to understand the social and psychological situation of a family where a child with severe disabilities or a family with social disadvantages is born. Students will deepen their understanding of the psychomotor development of children with combined disabilities. They will learn basic strategies for building communication for children with combined disabilities. Students will learn about early care - early intervention legislation; methodologies for supporting child development in early intervention and follow-up preschool.
Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Studující prokáže znalosti ohledně základních potřeb a možností speciálně pedagogické podpory dětí s postižením v raném a předškolním věku. Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 36 hodin · zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 40 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Bude využíván systém podpory studia Moodle Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích a plnění zadaných ůkolů a jejich prezentace. Ústní zkouška z výše uvedených oblastí a odborné literatury. V průběhu seminářů se budou psát orientační znalostní testy. Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Povinná: Bartoňová M., Květoňová L. Hádková K., Vítková M. a kol. Intervence a edukace dětí s těžkým a souběžným postižením více vadami v raném a předškolním věku v mezioborovém kontextu – teorie, výzkum a praxe. Praha, Karolinum, 2024, ISBN: 978-80-7603-440-2 CIBOCHOVÁ, R. Psychomotorický vývoj dítěte v prvním roce života https://www.pediatriepropraxi.cz/artkey/ped-200406-0007_Psychomotoricky_vyvoj_ditete_v_prvnim_roce_zivota.php HRADÍLKOVÁ, T. Praxe a metody rané péče v ČR. Praha Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1386-4. KOMENSKÝ. J.A. Informatorium školy mateřské. Praha, Kalich, 1992. ISBN 80-7017-492-7. KUHARTOVÁ, M. POTMĚŠIL, M. POTMÉŚILOVÁ, P. Náročné otcovství. Praha, Karolinum 2017, ISBN 978-80-246-3600-9. MOLWMAN. Y. BROEK, E.,EIJDEN, A. Rosteme hrou. Praha, Eda, 2014, ISBN 978-80-260-5862-5. VÁGNEROVÁ,M. STRNADOVÁ, I. KREJČOVÁ, L. Náročné mateřství Praha Karolinum, 2009 ISBN 978-80-246-1616-2
Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Obsah: 1. Teoretická východiska dítěte s kombinivaným postižením, situace rodiny. Těžké postižení jako extrémní sociální závislost. Potřeba speciální výchovy. 2. Rizika a šance dětského vývoje. Raný věj, raná podpora, raná pomoc. Metody rané podpory a její efektivnost. 3. Psychomotorický vývoj dítěte s kombinovaným postižením, dopady na výstavbu komunikace. 4. MO a epilepsie se zaměřením na vývoj dětí a intervenci v raném a předškolním věku 5. Centrální poruchy zraku a intervence v raném a předškolním věku. 6. Komunikace s dětmi se sluchovým postižením a intervence v raném a předškolním věku 7. Děti s poruchami autistického spektra a intervence v raném a předškolním věku 8. Budování komunikace u dítěte s různými druhy a stupni postižení Last update: Květoňová Lea, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující popíše možnosti speciálně pedagogické podpory dětí s postižením v raném a předškolním věku. Zdůvodní potřebu podpory pro děti s SVP v raném a předškolním věku. Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (10.09.2024)
|