V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu. |
|
|
|
||
Cílem kurzu zaměřeného na budoucí autory bakalářských prací je vytvářet a dále rozvíjet jak produktivní tak i receptivní schopnosti spojené s akademickým stylem psaní. Kurz klade důraz na zefektivnění schopnosti kritického přístupu ke zdrojům, strukturování, editování a základů metodiky a etiky jednotlivých disciplín zkoumaných v bakalářských pracích.
Témata:
1. Specifika akademického psaní v angličtině – zaměření, cíl, motivace, etika.
2. Struktura akademických textů, argumentace.
3. Základy literárního výzkumu.
4. Základy lingvistického výzkumu.
5. Základy společensko-kulturního výzkumu.
6. Etapy psaní akademického textu – procesuální vnímání.
7. Práce se zdroji.
8. Citační styly – MLA.
9. Parafrázování a plagiátorství.
10. Akademická slovní zásoba – specifika.
Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
Cílem semináře je připravit studenta pro samostatné a nezávislé zpracování dosud nezkoumaného tématu. Po absolvování semináře bude mít student povědomí o literatuře, zdrojích, metodách a materiálu, které bude v práci využívat, a o jazyce a zásadách tvorby akademického textu. V průběhu semestru si student si zvolí téma bakalářské práce, kontaktuje potenciálního vedoucího práce a připraví návrh zadání práce. Poslední úprava: MALAM7CF (22.01.2023)
|
|
||
MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic Vocabulary in use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice: Self-study and Classroom Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-68939-7. WALLWORK, Adrian. English for Academic Research – Writing Exercises. London: Springer, 2013. ISBN 978-1461442974. BAILEY, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students (3rd edition). London: Routledge, 2011. ISBN 978-0415595810. HOGUE, Ann. First Steps in Academic Writing (2nd edition). London: Longman, 2007. ISBN 978-0132414883. JORDAN, R. R. Academic Writing Course: Study Skills in English. 3rd ed. Harlow: Longman, 1999. ISBN 0-582-40019-8. STEPHENS, M. Longman Exam Skills: Proficiency Reading. London: Pearson English Language Teaching, 2002. ISBN 978-05-8252-997-7. + Dle tématu bakalářské práce. Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
1. Úvodní semináře společné pro všechny zapsané studenty 2. Individuální konzultace s potenciálními vedoucími bakalářských prací, volba tématu práce a příprava zadání 3. Prezentace zvoleného tématu na semináři 4. účast na Studentské konferenci Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
1. Základní kroky přípravy a zpracování bakalářské práce. Volba tématu (zaměření práce na lingvistiku, literaturu, kulturní studia nebo překlad) a příprava zadání. Struktura bakalářské práce. Výzkumné otázky a hypotézy. Vyhledávání zdrojů. 2. Odborný text: struktura, jazyk, strategie. Práce se zdroji. 3. Samostatná individuální volba tématu práce, konzultace s potenciálním vedoucím práce, rešerše, příprava prezentace tématu, příprava zadání práce. 4. Prezentace zvoleného tématu bakalářské práce 5. Účast na Studentské konferenci Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|
|
||
Podmínky získání zápočtu: - prezentace zvoleného tématu bakalářské práce na semináři (zaměření práce na lingvistiku, literaturu, kulturní studia nebo překlad ohlásí studenti nejpozději během 9. týdne semestru prostřednictvím Moodlu) - odevzdání písemného návrhu zadání bakalářské práce (nejpozději týden před koncem zkouškového období po LS v září) - pasivní účast na studentské konferenci - 16.3. , na sekci věnované bakalářským pracem (počítá se i online:https://cuni-cz.zoom.us/j/95692919793, Meeting ID: 956 9291 9793) Poslední úprava: Topolovská Tereza, PhDr., Ph.D. (14.02.2024)
|