Poslední úprava: Mgr. Jiřina Tomečková (26.09.2023)
This course is aimed at students who wish to develop a level of competence in contemporary Czech language sufficient for communication and comprehension of A1 level according to The Common European Framework of Reference for Languages. The appropriate skills of listening comprehension and reading in Czech are covered. The course focuses on building vocabulary and grammatical structures. Communication skills are the immediate focus of the course, and students will work toward reading, understanding and discussing simple Czech texts as the semester progresses.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jiřina Tomečková (26.09.2023)
Students A1 objectives are understanding and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. They can introduce themselves and others and can ask and answer questions about personal details such as where they live, people they know and things they have. They can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared to help.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Bc. Sára Lochmanová (05.10.2023)
The Final Test, 2 absences max., Conditional completion of Czech Language courses 1 / Receptive Language skills 1 / Productive Language skills 1
The test will take place during our last lesson on Wednesday 6th January. The test will consist of two parts – listening and reading. To past the test successfully you need to have over 60 % correct.
"Hodnocení studentů je závazně založeno na škále písmen A-F, která vychází z Opatření děkanky číslo 17/2018 (https://www.fsv.cuni.cz/opatreni-dekanky-c-172018) a je následně upřesněno Opatřením děkanky číslo 20/2019 (https://fsv.cuni.cz/opatreni-dekanky-c-20/2019)."
Poslední úprava: Mgr. Jiřina Tomečková (26.09.2023)
Povinna - Compulsory
Boccou Kestřáková, M., Štěpánková, D., Vodičková, K. Čeština pro cizince úroveň A1 a A2. Brno: Edika, 2017.
Doporucena - Recommended
Nekovářová, A. Čeština pro život I. Praha: Akropolis, 2008.
Kořánová, I. Česká čítanka. Praha: Akropolis, 2013.
Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jiřina Tomečková (26.09.2023)
Seminar, using he communicative approach, when students are involved in real communication, in the form of audio, video, mini dialogs, reading of adapted short texts, etc.
I. slovesa: A. MÍT, B. -at/-át, II. posesivní zájmena, III. rod substantiva –Mž a Mn, IV. nominativ a akuzativ sg., V. mít rád / ráda / rádi, VI. reflexivní SI
podtémata: obchod, oblečení, překvapení, komunikace studentů
MINIDIALOGY
SLOVNÍ ZÁSOBA
DIALOGY
ABECEDA
GRAMATIKA
I. nominativ pl. Mn, F, Neu, II. akuzativ pl., III. slovesa -it, -et/-ět, IV. akuzativ osobních zájmen, V. prepozice + akuzativ, VI. čas, VII. vokativ, VIII. ŽE, IX. TEN X TENHLE
ČTENÍ + PSANÍ
POSLECH + PSANÍ
ZOPAKUJTE SI
VÝSLOVNOST
A: konsonanty: f –v, B: konsonanty: b –p–m, C: melodie, D: slovní přízvuk