PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Diplomní seminář II. - YMN03DII
Anglický název: Thesis Preparation II.
Zajišťuje: Program Studia občanské společnosti (24-KSOS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/4, Z [HS]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: doc. PhDr. Tereza Pospíšilová, Ph.D.
Alena Košák Felcmanová, M.A., Ph.D.
Mgr. Magdaléna Šťovíčková Jantulová
Vyučující: Alena Košák Felcmanová, M.A., Ph.D.
Mgr. Magdaléna Šťovíčková Jantulová
Prerekvizity : YMN02DI
Záměnnost : YMN22DI
Je prerekvizitou pro: YMN04DIII
Je záměnnost pro: YMN33DII
Anotace
Anotace: Podmínkou splnění DS II je aktivní účast na seminářích a odevzdání 10 normostran textu, které obsahují osnovu a dále rozpracovanou část konceptuálního rámce (dle vlastní volby nebo po dohodě se školitelem) konceptuálního rámce DP a 5 normostran textu s fokusem na metodologii, která ukazuje promyšlené uchopení tématu a vazbu na výzkumné otázky, a seznam použité literatury (seznam literatury se do 15 ns nepočítá). Úroveň textu musí vyjadřovat schopnost studující/ho zpracovat diplomovou práci, včetně práce s odbornou literaturou a řádného odkazování. Osnova se odevzdává do určeného data do odevzdávárny v Moodlu; celý text (včetně osnovy) se odevzdává do Moodlu do stanoveného data. Zde k nim má přístup jak vyučující DS II, tak školitel/ka práce (v případě externích školitelů a školitelek studující tyto texty zasílá též svému školiteli/školitelce na e-mail). Atestaci za DS II uděluje vyučující předmětu na základě účasti studující/ho na seminářích a úrovně povinného textu, kterou hodnotí vedoucí práce. V nejasných případech si vedoucí práce vyžádá vyjádření vyučující. Studující dál plní případné domácí úkoly uložené vedoucí/m práce. V případě zhoršeni situace v souvislosti s epidemii, bude se vyučovat online v prostředí MSTeams, případně Zoom v termínu dle rozvrhu. Vyučující pošle odkazy pro připojení.
Poslední úprava: Muhič Dizdarevič Selma, Mgr., Ph.D. (14.09.2022)
Sylabus

Diplomní seminář II.

ZS 2024/2025

Alena Košák Felcmanová ,
Magdaléna Šťovíčková Jantulová

(ve spolupráci s vedoucími DP)

Anotace: Účelem Diplomního semináře II je vést studenty v přípravě diplomové práce. Diplomní seminář II navazuje na Diplomní seminář I, který studenti završili napsáním projektu diplomové práce. V rámci DS II jsou studující vedeni zejména k vypracování rešerše odborné literatury a následnému teoretickému ukotvení výzkumných otázek. Studující, kteří plánují empirický výzkum, dále mohou upřesňovat výběr vzorku a metod sběru dat.

Organizace studia: Studenti v tomto semestru absolvují jeden povinný seminář (viz níže), a mohou využít nabídku druhého náhradního setkání. Pracují samostatně na svojí diplomové práci a individuálně nebo ve skupině konzultují se svým školitelem způsobem, jakým se spolu domluví. Tuto domluvu iniciuje studující tak, že do 17. 10. napíše svému školiteli/školitelce.

 

Povinné setkání

Prezeční seminář 4 10. 2024 13:00 – 15:50 v 2.11.  (povede Magdaléna Šťovíčková Jantulová)

·       reflexe zpětné vazby k projektu DP

·       úvod do předmětu, význam konceptuálního/teoretického rámce v DP

·       reflexe současného stavu řešené problematiky v DP, teorie, definice, hypotéze; struktura DP

·       analýza příkladů dvou obhájených DP  Práce s literaturou (rešerše, psaní) a odkazování, struktura DP  

·       Další postup na DP v ZS

 

Konzultační či náhradní setkání proběhne 2.12. 2024 14:30 – 15:50 ve 2.33. (možno i hybridně)

Současný stav řešené problematiky v DP, teorie, definice, hypotéze; struktura DP, prezentace a obhajoba DP, analýza příkladů dvou obhájených DP

Atestace: Podmínkou splnění DS II je:

1) aktivní účast na seminářích

2) odevzdání reflexe na zpětnou vazbu k projektům DP ze DS I, jedna NS vložena do Moodle a zaslána vedoucímu/vedoucí do 31.10. 2024
Výstupem jsou reflexe a návrhy, co a jak bude potřeba ještě promyslet v návaznosti na poznámky k projektu ze strany oponentů a oponentek. Reflexe by měla být zpracována konkrétně, prakticky.

3) odevzdání osnovy do 24. 11. 2024 do odevzdávárny v Moodlu; Osnova konceptuálního/teoretického rámce DP, ukazuje promyšlené uchopení tématu a vazbu na výzkumné otázky.

4) odevzdání 15 normostran do Moodle do 12.1.2025, které obsahuje

- 10 normostran textu, který obsahuje rozpracovanou osnovu konceptuálního/teoretického rámce s vazbou na výzkumné otázky (dle vlastní volby nebo po dohodě se školitelem) a seznam použité literatury (seznam literatury se do 10 NS nepočítá).

- 5 normostran textu s fokusem na promýšlení metodologie diplomové práce (pozn. nejde o zpracování metodologickou kapitolu diplomové práce, ale o pracovní promýšlení konkrétních metodologických kroků v rámci diplomové práce, a to i s využitím metodologické literatury):

·       popsat téma a výzkumný problém, který řeší s odkazem na teorie, koncepty, dosavadní poznání

·       formulovat (případně revidovat) výzkumné otázky

·       popsat a zdůvodnit volbu výzkumné strategie/designu výzkumu (např. případová studie, nebo alespoň rámcově kvalitativní x kvantitativní výzkumný přístupu)

·       popsat a zdůvodnit metody sběru dat s přihlédnutím k designu výzkumu a výzkumným otázkám

·       zdůvodnit metodologický výběr vzorku a charakterizovat vzorek + popsat způsob jeho získání

·       zvážit etické aspekty realizace výzkumu

·       reflexe možných problémů při realizaci výzkumu

·       odkazovat na literaturu při argumentaci, ale na druhé straně neopisovat poznatky z metodologické literatury

 

Úroveň textu musí vyjadřovat schopnost studující/ho zpracovat diplomovou práci, včetně práce s odbornou literaturou a řádného odkazování na zdroje dle zvolené citační normy.

Studující je povinen minimálně dvakrát konzultovat osnovu a konceptuální/teoretický rámec se svým školitelem či školitelkou. Konzultace iniciuje studující. Před konzultací zašle ideálně školiteli/školitelce písemné podklady pro konzultaci.

Celkem 15 normostran + seznam literatury bude odevzdáno do 12.1.2025 do Moodlu. Zde k nim má přístup jak vyučující DS II, tak školitel/ka práce (v případě externích školitelů/školitelek studující tyto texty zasílá též svému školiteli/školitelce na e-mail)

Atestaci za DS II uděluje vyučující předmětu na základě účasti studujícího na seminářích a úrovně povinného textu, kterou hodnotí vedoucí práce. V nejasných případech si vedoucí práce vyžádá vyjádření vyučujících. Dále studující plní případné domácí úkoly uložené vedoucí/m práce.

Další informace a materiály k předmětu jsou v Moodlu.

 

Povinná literatura:

Novotná, H. Špaček, O., Šťovíčková Jantulová, M. 2019. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK

Punch, K.F. 2008. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál.

Diplomové práce obhájené u nás na studijním programu SOS, hodnocené výborně. (lze stáhnout v SIS).

Šanderová, J. 2009. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Slon. část II. Jak psát odborný text.

Lojdová, K. Jak vystavět osnovu textu. https://digilib.phil.muni.cz/bitstream/handle/11222.digilib/130762/Books_2010_2019_042-2014-1_6.pdf?sequence=1

 

Doporučená literatura:

Chenail, R.J. 1998: Jak srovnat kvalitativní výzkum do latě? Biograf (15-16): 30 odst. Labaree, V.R.. n.d. Organizing Your Social Science Research Paper. University of Southern California. Dostupné z https://libguides.usc.edu/writingguide (datum poslední návštěvy 17.3.2020)

Neusar, A. 2016. Malá knížka o odborném psaní. Olomouc: Universita Palackého.

 

Zdroje pro rešerši:

Elektronické zdroje na UK: https://knihovna.fhs.cuni.cz/KFHS-80.html

UKAŽ - centrální vyhledávač zdrojů na UK https://eds.a.ebscohost.com/eds/search/basic?vid=0&sid=4018de84-14d9-4a4a-a7bf-b624442a1727%40sessionmgr4007

Digitální depozitář závěrečných prací UK https://dspace.cuni.cz/

Google Scholar https://scholar.google.cz/

 

Oborové odborné časopisy:

VOLUNTAS: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations

Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly

Nonprofit management and leadership

 

Poslední úprava: Košák Felcmanová Alena, M.A., Ph.D. (25.09.2024)
Požadavky k zápisu
Kurz je určen výhradně studujícím 2. ročníku studijního programu SOS, a není proto možné si jej zapsat po webu.
Poslední úprava: Macková Kristýna, Bc. (23.08.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK