|
|
|
||
Kurz představí kvalitativní výzkumnou metodologii zaměřenou na analyzování veřejného a politického diskurzu. V úvodní části půjde o zorientování se v jednotlivých přístupech/školách diskurzivní analýzy (DA) a jejích možných empirických aplikacích. Dále bude věnována pozornost zejména kritické diskurzivní analýze (CDA) s cílem seznámit studující jak s teoretickými východisky tohoto přístupu, tak s uplatňovanými metodologickými postupy. Kurz bude vyučován formou seminářů, na kterých studující budou vedeni k přípravě vlastního výzkumného projektu s využitím CDA a později k analýze dat s využitím metod CDA.
Poslední úprava: Šťovíčková Jantulová Magdaléna, Mgr. (20.01.2022)
|
|
||
Semináře bude probíhat dle rozvrhu. Studijní materiály jsou dostupné v rámci platformy Moodlu 1 UK. Poslední úprava: Šťovíčková Jantulová Magdaléna, Mgr. (20.01.2022)
|
|
||
- aktivní účast na semináři dle rozvrzu (9 z 12 setkání) - odevzdání průběžných úkolů (3-4) - odevzdání závěrečné výzkumné zprávy z výzkumu Zadání úkolu a odevzdávárna v rámci Moodle 1 UK Poslední úprava: Šťovíčková Jantulová Magdaléna, Mgr. (20.01.2022)
|
|
||
* Osnova přednášek: 2. Teoretické zdroje diskurzivní analýzy v sociální teorii. 5. KDA: teoretická a epistemologická východiska. 6. KDA: výzkumná témata, výzkumné problémy, podoba výzkumných otázek. 7. KDA: metodologické postupy. 8. KDA: základní dimenze analýzy textu. 9. KDA v praxi: volba tématu výzkumu, příprava projektu výzkumu. 10. KDA v praxi: analýza textu I. 11. KDA v praxi: analýza textu II 12. Prezentace dílčích výstup analýzy
HÁJEK, M. Čtenář a stroj: vybrané metody sociálněvědní analýzy textů. Praha: Sociologické nakladatelství, 2014. ISBN 9788074191619. Vybrané kapitoly. SCHNEIDEROVÁ, S. Analýza diskurzu a mediální text. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 9788024628844. Vybrané kapitoly. VÁVRA, M. Diskurz a diskurzivní analýza v sociologii. In Soudobá sociologie II. Teorie sociálního jednání a sociální struktury. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024627281.
- GOFFMAN, E. Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. Boston: Northeastern University Press, 1986. ISBN 978-0930350918. - GOFFMAN, E. Gender Advertisements. New York: Harper & Row, 1976. ISBN 0-06-132076.
Studijní literatura, zadání úkolu a odevzdávárna v rámaci platformy Moodle 1 UK Poslední úprava: Šťovíčková Jantulová Magdaléna, Mgr. (20.01.2022)
|