|
|
|
||
Předmět je zaměřen na řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na středních školách pod supervizí oborového didaktika. V návaznosti na výuku odborných předmětů a didaktických disciplín umožňuje souvislá praxe studentům aplikovat osvojené postupy ve výuce na střední škole a získat praktické zkušenosti s prací se středoškolskými studenty. Studenti hospitují ve výuce zkušených učitelů, mají možnost seznámit se s materiály a pomůckami, které se pedagogům osvědčily. Studenti se podílejí na výuce předmětů, v jejichž rámci daná škola naplňuje program výchovy ke zdraví, případně organizují tématické bloky na mezipředmětovém základě. Samostatné výstupy studentů jsou analyzovány z hlediska obsahové správnosti i zvolených metodických postupů. Důraz je kladen na sebereflexi. Studenti se rovněž zajímají o problémy spojené s výskytem sociálně patologických jevů u středoškolské mládeže, o školní programy podpory zdraví a prevence sociálně patologických jevů, způsoby jejich realizace a vyhodnocování. Zvláštní pozornost je věnována specifickým problémům výchovy ke zdraví na střední škole, a to ve srovnání se situací na nižších stupních škol.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
|
|
||
Předmět je zaměřen na řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na středních školách pod supervizí oborového didaktika. V návaznosti na výuku odborných předmětů a didaktických disciplín umožňuje souvislá praxe studentům aplikovat osvojené postupy ve výuce na střední škole a získat praktické zkušenosti s prací se středoškolskými studenty. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
|
|
||
BENDL, S.- KUCHARSKA, A. (eds.) Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha : PedF UK, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5 MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : Masarykova univerzita, 1995. 210 s. ISBN 80-210-1070-3 PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. 416 s. ISBN 80-7367-054-2 PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. 380 s. ISBN 80-7367-172-7 PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2005. 481 s. ISBN 80-7367-047-X Rámcový vzdělávací program pro gymnaziální vzdělávání. MŠMT, 2008. Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání. . MŠMT, 2009. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody. Praha : Portál, 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9 ŠVEC, V.; FILOVÁ, H.; ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno : Masarykova univerzita, 2003. 90 s. ISBN 80-210-1365-6 Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
|
|
||
Student předkládá vypracované portfolio z praxe podle zadané struktury. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
1. Seznámení s koncepcí a organizací pedagogické praxe 2. Výběr školy. Zápis na praxi. Administrativní záležitosti související se zajištěním praxe. 3. Pedagogická praxe na škole. 4. Vyhodnocení praxe. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (13.05.2019)
|