|
|
|
||
Studenti se v rámci předmětu seznámí s konkrétními výchovnými problémy ve škole, kázeňské přestupky a jejich různorodými projevy. Budou také analyzovány příčiny, resp. faktory, které se podílejí na jejich vzniku a vývoji. Budou nabídnuty různé přístupy, prostředky a metody, pomocí kterých je možno těmto jevům ve školách předcházet nebo je následně řešit. Program předmětu se opírá o osobní zkušenosti studentů s problémovým chováním dětí a mládeže na základních a středních školách.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (02.01.2019)
|
|
||
Studující s využitím znalostí v oblasti rizikového chování posoudí a analyzuje modelové situace vybraných projevů nekázně, rizikového chování v dnešní škole, navrhne vhodný postup řešení a odpovédající možnost prevence.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
|
|
||
instrukce pro distanční formu výuky:
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
BENDL, S.; HANUŠOVÁ, J.; LINKOVÁ, M. Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha : Triton, 2015. ISBN 978-80-7387-703-3. BENDL, S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton, 2011. 260 s. ISBN 978-80-7387-436-0. BENDL, S. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. 1. vyd. Praha: Triton, 2011. 202 s. ISBN 978-80-7387-432-2. BENDL, S. Ukázněná třída, aneb, Kázeňské minimum pro učitele. Vyd. 1. Praha: Triton, 2005. 298 s. ISBN 80-7254-624-4. JEDLIČKA, R. Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. 246 s. ISBN 978-80-7367-788-6. KYRIACOU, Ch. (2005). Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál. LAZAROVÁ, B. První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha : Strom, 1998. ISBN 80-86106-00-4 MERTIN, V., Krejčová L. a kol. (2013). Problémy s chováním ve škole. Praha: Wolters Kluwer. VALENTOVÁ, L. a kol. Školní poradenství I. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. 289 s. ISBN 978-80-7290-710-6. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (30.01.2021)
|
|
||
1. Kontexty problémového chování dětí a dospívajících. 2. Přístupy ke studiu problémového chování. 3. Typologie výchovných problémů v současné škole. 4. Příčiny výchovných problémů. 5. Prevence a řešení vybraných výchovných problémů. 6. Spolupráce školy a rodiny s dalšími institucemi při řešení výchovných problémů dětí. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (02.01.2019)
|