|
|
|
||
Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21", koresponduje s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní a středoškolské vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům učitelství hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby vzdělávání v oblasti podpory zdraví a na realizaci výukových cílů výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Výuka probíhá prostřednictvm aplikace Teams.Studenti potřebují připojení k internetu ev. kameru,mikrofon. Odkaz na výuku je posílán prostřnictvím emailu ze sisu. https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_OTY5Y2ZlNmItZTVlZS00ZjVmLThiMzEtYmIzYjA3NWE3ZmI0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%2250df9df0-f5c9-4edd-b630-d7aebcae9a0c%22%7d Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (03.10.2020)
|
|
||
KALHOUST,Z..; OBST,O.Školní didaktika.Praha:Portál, 2012 KOLÁŘ, Z. VALIŠOVÁ, A.: Analýza vyučování. Praha, Grada, 2009. 230 s. ISBN 978-80-247-2857-5. KOVAŘÍKOVÁ.M MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha,2020 Pedf UK ISBN 978-80-7603-142-5 MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5 Marádová, E. Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 79 s. ISBN 978-80-7290-662-8. MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9 PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál : 2013 ISBN 978-80-262-0367-4 ŠALAMOUNOVÁ, Z;. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R.. Komunikace ve školní třídě. Portál, 2012 ISBN 978-80-262-0085-7 VALENTA, J. Didaktika osobnostní výchovy. Praha:, Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4473-5.
Aktuální informace z webového portálu www.rvp.cz Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (30.10.2020)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:úspěšné absolvování zápočtového testu - otevřené i uzavřené otázky (min. 75%). Pro získání zápočtu lze využít maximálně tři termíny. Aktivní účast ve výuce (maximálně 3 omluvené absence) Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
1. Systém kurikulárních dokumentů, vymezení RVP pro základní vzdělávání. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v RVP. 2. Analýza vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. 3. Praktické a emocionální potřeby žáků. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výstupů. 4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků. Praktické a emocionální potřeby žáků. 5. Formy a metody výuky ve VkZ. 6. Vyučovací hodina VkZ. Struktura vyučovací hodiny, plánování výuky. 7. Problematika hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|