|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (28.01.2023)
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 36 hodin · zpracování seminárních úkolů a příprava na semináře 40 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (28.01.2023)
Povinná literatura: LECHTA, V. a kol.Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5. LECHTA, V. a kol. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN80-7178-961-5. Doporučená literatura: DELL, C. W. Koktavost u dětí školního věku. Manuál pro logopedickou intervenci. Brno: Paido, 2004. ISBN 80- KLENKOVÁ, J. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. ISBN 978-8024-71110-2. LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-433-5. NEUBAUER, K. a kol.Kompendium klinické logopedie. Diagnostika a terapie poruch komunikace. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1390-1. Další aktuální odborné zdroje budou doporučovány v rámci seminářů. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (28.01.2023)
Obsah: Dopad vývojové dysfázie na vzdělávání žáků. Koktavost (balbuties).Etiologie, symptomatologie, klasifikace, diagnostické materiály. Breptavost(tumultus sermonis). Etiologické faktory, symptomatologie, diagnostika. Diferenciální diagnostika koktavosti a braptavosti. Terapie koktavosti v kontextu nových vědních poznatků. Dysartrie a verbální dyspraxie; myofunkční poruchy. Diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií, s verbální dyspraxií. Poruchy hlasu, etiologie, klasifikace, symptomy. Logopedická intervence v rámci komplexní péče. Logopedická intervence poskytovaná ve školním věku a v dospívání jedincům s narušenou komunikační schopností v rezortu zdravotnictví. Poradenství. Legislativa. Logopedická intervence poskytovaná ve školním věku a v období dospívání jedincům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství. Poradenské služby pro žáky s narušenoukomunikační schopností a jejich rodiče. Legislativa. Inkluzivní vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Podpůrná opatření v rámci vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (28.01.2023)
Aktivní účast na seminářích. Vypracování zadaných úkolů a jejich prezentace. Splnění prpůběžných testů. Ústní zkouška. |