PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Metody a techniky dramatické výchovy I - OPMN0N324B
Anglický název: Methods and Techniques of Dramatic Education I
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/3, Z [HT]
Počet míst: 25 / 25 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková
Vyučující: MgA. Alžběta Ferklová
Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Mgr. MgA. Anna Waloschková
Neslučitelnost : OPMN0N208B
Prerekvizity : OPMN0H206B, OPMN0T205B, OPMN0V207B
Je prerekvizitou pro: OPMN0N326B
Anotace -
Cílem předmětu je seznámit studenty s pestrou škálou metod a technik dramatické výchovy využitelných při práci s dětmi napříč celým prvním stupněm a ukázat pestrost možných námětů.
Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (01.02.2025)
Cíl předmětu

Cílem předmětu je seznámit studenty s pestrou škálou metod a technik dramatické výchovy využitelných při práci s dětmi napříč celým prvním stupněm a ukázat pestrost možných námětů.

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (18.03.2024)
Deskriptory

Vyčíslení studijní zátěže: 

Přímá výuka 48 hodin

Samostudium literatury: 20  hodin

Práce se studijními materiály: 10 hodin

Příprava na zápočet: 22 hodin

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (18.03.2024)
Podmínky zakončení předmětu

1. Aktivní účast v hodinách - možnost 2 absencí. Při více absencích náhradní úkol dle individuální domluvy.

2. Studium odborné literatury (J. Valenta + Morganová,S.; Saxtonová, J.) a z něj vycházející úvaha na téma: Možnosti využití metod a technik dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ.

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (18.03.2024)
Literatura

Povinná literatura:

MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena ZYMONOVÁ a Jaroslav PROVAZNÍK. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama: a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4.

VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. 3., upr. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008. 352 s. ISBN 978-80-247-1865-1.

Doporučená literatura:

NEELANDS, Jonothan. Strukturování dramatické práce. Přeložil Radim SVOBODA. Deník Dětské scény ‘95. Ústí nad Orlicí 1995, č. 1-9. Přel. z: Structuring Drama Work.

KOŤÁTKOVÁ, S. A KOL.Vybrané kapitoly z dramatické výchovy. Praha:  Karolinum, 1998.  ISBN 80 - 7184 - 756-9.

RYCHECKÝ,S. Dramatická výchova nejen pro školu 2., výukové programy. Brno:  Lužánky,  2012.  ISBN 978-80-85038-02-6.

SVOZILOVÁ,D. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu DV  Brno: JAMU, 2005. ISBN 80-86928-10-1.

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (18.03.2024)
Metody výuky
metody dramatické výchovy, zážitkové pedagogiky, diskuse, reflexe
Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (18.03.2024)
Sylabus -

Obsah předmětu:

Lekce dramatické výchovy pro různé věkové kategorie, vycházející z různých námětů, obsahů a struktur, integrující další estetické výchovy.

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (01.02.2025)
Studijní opory

Odkaz na studijní opory v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5746 heslo: 1A

Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (18.03.2024)
Výsledky učení
Studenti se seznámí s pestrou škálou metod a technik dramatické výchovy využitelných při práci s dětmi na 1. stupni ZŠ. Budou schopni kreativně přemýšlet nad rozmanitými náměty pro lekce dramatické výchovy a reflektovat jejich potenciál pro vzdělávací praxi. Získají schopnost navrhovat a realizovat dramatické lekce reflektující různorodá témata a cíle.
Poslední úprava: Ferklová Alžběta, MgA. (01.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK