|
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností v oblasti metod a technik dramatické výchovy.
Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
|
|
||
Studující se seznámí s technikami a metodami dramatické výchovy. Studující dokáže aplikovat metody a techniky do příprav vyučovacích hodin. Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
|
|
||
Povinná literatura: CLARK, J. A KOL. Lekce pro život. Brno: MU, 2008. ISBN978-80-210-4580-4. MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4. ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh. Praha: AMU, 2007. ISBN978-80-7331-096-7. MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU 1996. ISBN 80-85883-16-3.
Doporučená literatura: MARUŠÁK, R. KRÁLOVÁ, O. RODRIGUEZOVÁ V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy.Praha: Portál 2008. ISBN978-80-7367-472-4. Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
|
|
||
Obsah předmětu: Navazuje na učivo kurzu Metody a techniky DV I. SD a jeho zákonitosti, Aristotelská křivka, od hry ke SD., různé směry v práci se SD Na konci II. sem. samostatná tvorba nových výukových dramat na aktuální témata, nebo témata z RVP s následnou realizací, písemný popis realizovaného dramatu i s teoretickým rozborem a evaluační reflexí realizace. 1. opakování učiva z kurzu metody a techniky DV I. 2. techniky strukturovaného dramatu z hlediska stavby celku 3. SD a jeho zákonitosti - Aristotelská křivka 4. různé směry v oblasti SD (UK, Irsko, ČR) 5. volba tématu pro zpracování metodou strukturovaného dramatu 6. výběr témat pro samostatnou tvorbu výukových strukturovaných dramat z RVP 7. tvorba základní osnovy strukturovaných dramat 8. teoretický rozbor osnov 9. realizace nově vytvořených SD, teoretický rozbor celků 10. realizace nově vytvořených SD, teoretický rozbor celků 11. realizace nově vytvořených SD, teoretický rozbor celků 12. shrnutí učiva, evalueace Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Student dokáže identifikovat a rozlišovat základní metody a techniky dramatické výchovy. Student uvede příklady využití metod a technik dramtické výchovy v rámci konkrétní vyučovací jednotky. Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
|