PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Metody a techniky dramatické výchovy II - OPMN0N326B
Anglický název: Methods and Techniques of Dramatic Education II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/3, Zk [HT]
Počet míst: 25 / 25 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Vyučující: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
MgA. Bc. Olga Králová
Prerekvizity : OPMN0N324B
Anotace -
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností v oblasti metod a technik dramatické výchovy.
Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
Cíl předmětu
Studující se seznámí s technikami a metodami dramatické výchovy.
Studující dokáže aplikovat metody a techniky do příprav vyučovacích hodin.
Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
Literatura

Povinná literatura:

CLARK, J. A KOL. Lekce pro život. Brno: MU, 2008. ISBN978-80-210-4580-4.

MORGANOVÁ, N., SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-2-4.                                                                                                  

ULRYCHOVÁ, I. Drama a příběh. Praha: AMU, 2007. ISBN978-80-7331-096-7.                         

MACHKOVÁ, E. Improvizace s příběhem v angloamerickém dramatu. Praha: DAMU 1996. ISBN 80-85883-16-3.

 

Doporučená literatura:

MARUŠÁK, R. KRÁLOVÁ, O. RODRIGUEZOVÁ V. Dramatická výchova v kurikulu současné školy.Praha: Portál 2008. ISBN978-80-7367-472-4.

Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
Sylabus -

Obsah předmětu: 

Navazuje na učivo kurzu Metody a techniky DV I.

SD a jeho zákonitosti, Aristotelská  křivka, od hry ke SD., různé směry v práci se SD Na konci II. sem. samostatná  tvorba nových výukových dramat na aktuální témata, nebo témata z RVP  s následnou realizací, písemný popis realizovaného dramatu i s teoretickým rozborem  a evaluační reflexí realizace.

1.       opakování učiva z kurzu metody a techniky DV I.

2.       techniky strukturovaného dramatu z hlediska stavby celku

3.       SD a jeho zákonitosti - Aristotelská  křivka

4.       různé směry v oblasti SD (UK, Irsko, ČR)

5.       volba tématu pro zpracování metodou strukturovaného dramatu

6.       výběr témat pro samostatnou tvorbu výukových strukturovaných dramat z RVP

7.       tvorba základní osnovy strukturovaných dramat

8.       teoretický rozbor osnov

9.       realizace nově vytvořených SD, teoretický rozbor celků

10.    realizace nově vytvořených SD, teoretický rozbor celků

11.    realizace nově vytvořených SD, teoretický rozbor celků

12.    shrnutí učiva, evalueace

Poslední úprava: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (14.03.2019)
Výsledky učení

Student dokáže identifikovat a rozlišovat základní metody a techniky dramatické výchovy.

Student uvede příklady využití metod a technik dramtické výchovy v rámci konkrétní vyučovací jednotky.

Poslední úprava: Králová Olga, MgA. Bc. (02.10.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK