|
|
|
||
Prezentace základních didaktických postupů učitele hudební výchovy na 1. stupni základní školy. Tvořivost, komplexnost a integrace v řízení hudebních činností, modernizační tendence v hudební výchově.
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (23.08.2019)
|
|
||
Cíle předmětu: • příprava studenta na hudebně výchovnou praxi po stránce teoretické i praktické; Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
3 kredity/90 hodin, zkouška Plánované aktivity studentů: 12 hod. přednáška, 12 hod. seminář, 12 hod. příprava na semináře, 6 hod. rozvoj vlastních hudebních dovedností studenta,8 hodin vypracování seminární práce, 40 hod. příprava na zkoušku Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Seminární práce na integrační přístup k výuce HV (pohádka, projekt, powerpointová prezentace), drobné seminární úkoly vyplývající z učiva, 2 hodiny asistentské praxe. Okruhy otázek ke zkoušce - viz kurz v moodle Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Obsah předmětu: 1. Pěvecká výchova 2. Rozvoj intonačních dovedností. Nácvik písně intonací. 3. Tvořivá intonace. Postup od rozvoje intonačních dovedností k tvořivosti a naopak. 4. Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti. 5. Prvky vícehlasu, jeho nácvik a tvořivé uplatnění ve vokálních, instrumentálních a hudebně pohybových aktivitách. 6. Vizualizace poslechu, principy a praktické ukázky. Sepětí poslechových a tvořivých činností. 7. Integrativní přístup k výuce HV (hudební pohádka, projekty) 8 Stavba vyučovací hodiny v hudební výchově, její typy, organizační formy vyučování. 9. Nejvýznamnější představitelé naší a světové hudební pedagogiky, hudebně výchovné systémy
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
kurz v moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11577
Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2025)
|
|
||
Student: Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2025)
|