|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Babušová, Ph.D. (01.02.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Babušová, Ph.D. (01.02.2023)
Přímá výuka: 0/3, celkem 36 hod. Příprava na výuku: 72 hod. Příprava na klasifikovaný zápočet: 24 hod. PRO VŠECHNY: Link na přihlášení do skupiny, ve které bude probíhat seminář na školách, bude vyžadovat zpřístupnění, které vám bude schváleno dr.G.Babušovou. https://pedfcuni.sharepoint.com/:x:/r/sites/KSDidaktikaeskhojazyka/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7Bb4f44d3e-323e-4845-a789-17aeb1b7875e%7D&action=edit&wdinitialsession=bf837765-b4e8-4a69-989b-f4a345becbd8&wdrldsc=2&wdrldc=1&wdrldr=PromptEditInBrowser%2CReloadInEditMode%2CTransitionNon |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc. (26.01.2023)
Povinná: HÁJKOVÁ, E. Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha: PedF UK, 2008. LIPTÁKOVÁ, Ľ. a kol. Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatury preprimárnevzdelávanie. Prešov: PU v Prešově, PedF, 2011, 580 s. Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2013. [online]. [cit. 2014-04-17]. Dostupné z www: Učebnice českého jazyka pro 1. st. ZŠ - aktuálně užívané řady učebnic na ZŠ. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999. HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HEJLOVÁ, H., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha: PedF UK, 2014. HÁJKOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praha: Pedf UK, 2021. Doporučená: BABUŠOVÁ, G. Evoluce komunikačních činností v teorii a praxi. Praha: PedF UK, 2014. PALENČÁROVÁ, J., KESSELOVÁ, J., KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinukomunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Babušová, Ph.D. (01.02.2023)
PRO VŠECHNY: Link na přihlášení do skupiny, ve které bude probíhat seminář na školách, bude vyžadovat zpřístupnění, které vám bude schváleno dr.G.Babušovou. https://pedfcuni.sharepoint.com/:x:/r/sites/KSDidaktikaeskhojazyka/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7Bb4f44d3e-323e-4845-a789-17aeb1b7875e%7D&action=edit&wdinitialsession=bf837765-b4e8-4a69-989b-f4a345becbd8&wdrldsc=2&wdrldc=1&wdrldr=PromptEditInBrowser%2CReloadInEditMode%2CTransitionNon Požadavky dr. G.Babušové: Veškeré informace budou zaslány emailem před zahájením LS a upřesněny na 1.setkání. Odvezdání příprav dle pokynů do 14.5.2023 Obsah seminářů ve výukových blocích: 1. Úvod do psychodidaktiky předmětu – zásady, přístup k vyuč. obsahu, obsahová analýza učiva, rozpracování do didaktických situací a jejich řešení, zapracování do příprav na konkrétní výtupy na fakultní škole. 2. Alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v jazykové a komunikační výchově v českém jazyku – možnosti temat. plánů ve vztahu k ŠVP, ověřování vlastních koncepcí ve výstupech na fakultní škole. 3. Koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ. Variantnost přípravy na hodinu. Výstupy na fakultní škole a jejich reflexe. 4. Způsoby rozvoje komunikační kompetence žáka mladšího školního věku–didaktické situace a jejich řešení, aplikace v konkrétních výstupech na fakultní škole. 5. Propojení vyučovacího obsahu jazykové a komunikační výchovy – vztah gramatiky k porozumění textu, didaktické situace v komunikační výchově a jejich řešení. 6. Možnosti realizace inkluze v hodinách češtiny na 1. st. ZŠ. Základní rozdělení hodinové dotace seminářů celkem: 1/3 teoret. základ řešené problematiky, 1/3 aplikace, mikrovýstupy, reflexe řešení didakt. situací, 1/3 konkrétní výstupy na fakultních školách a jejich reflexe. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc. (31.01.2023)
Požadavky k zakončení předmětu: Průběžné plnění úkolů zadávaných vyučujícím. Absolvování minimálně jednoho úspěšného samostatného výstupu ve zvoleném ročníku ZŠ. Zvládnutí zápočtového testu. |