|
|
|
||
Pokračovací kurz oborové didaktiky češtiny. Cílem je teoretická i praktická analýza vyučovacího obsahu, snaha přispět k rozvoji dovednosti sebereflexe studentů v edukačních pokusech, konstrukce konkrétních vyuč. výstupů. Akcent bude kladen především na komunikační výchovu.
Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Přímá výuka: 12 hod. Příprava na výuku: 72 hod. Příprava na klasifikovaný zápočet: 24 hod. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Požadavky k zakončení předmětu: Veškeré informace budou sděleny na 1. setkání dr. G.Babušovou Průběžné plnění úkolů zadávaných vyučujícím. Zpracování komentované přípravy realizovaného samostatného výstupu na ZŠ. Zvládnutí zápočtového testu. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Povinná: HÁJKOVÁ, E. Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha: PedF UK, 2008. LIPTÁKOVÁ, Ľ. a kol. Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatury preprimárnevzdelávanie. Prešov: PU v Prešově, PedF, 2011, 580 s. Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2013. [online]. [cit. 2014-04-17]. Dostupné z www: Učebnice českého jazyka pro 1. st. ZŠ - aktuálně užívané řady učebnic na ZŠ. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999. HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HEJLOVÁ, H., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha: PedF UK, 2014. HÁJKOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praha: Pedf UK, 2021. Doporučená: BABUŠOVÁ, G. Evoluce komunikačních činností v teorii a praxi. Praha: PedF UK, 2014. PALENČÁROVÁ, J., KESSELOVÁ, J., KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinukomunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Ve výukových blocích prezenční části kombinovaného studia bude řešen obsah odpovídající seminářům prezenčního studia. Témata: 1. Úvod do psychodidaktiky předmětu – zásady, přístup k vyuč. obsahu, obsahová analýza učiva, rozpracování do didaktických situací a jejich řešení. 2. Alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v jazykové a komunikační výchově v českém jazyku – možnosti temat. plánů ve vztahu k ŠVP, vlastní zkušenosti z výuky. 3. Koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ. Variantnost přípravy na hodinu. 4. Způsoby rozvoje komunikační kompetence žáka mladšího školního věku–didaktické situace a jejich řešení. 5. Propojení vyučovacího obsahu jazykové a komunikační výchovy – vztah gramatiky k porozumění textu, didaktické situace v komunikační výchově a jejich řešení. 6. Možnosti realizace inkluze v hodinách češtiny na 1. st. ZŠ. Poslední úprava: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|