Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.12.2021)
Kurz je zaměřen na výklad a prohlubování znalostí studentů po střední škole se zaměřením na všechny jazykové dovednosti: poslech a konverzace (vyjádření postoje, názoru, nesouhlasu, atd.), gramatické struktury a rozšiřování aktivní slovní zásoby se zaměřením na školní prostředí. Studenti jsou uvedeni do problematiky praktického využití didakticko-metodologických postupů, způsobů testování, apod.). Různé způsoby praktického využití audio a video materiálů ve výuce.
-docházka 70 procent
-započtový test z probíraných jevů gram., lexikál. terminologie... minimum 70 procent (2 pokusy)
-krátká seminár. práce:
najít si odborný text, článek, video v původní podobě, ne české autory, ale rodilé mluvčí
témata: dyslexie, dysgrafie, ADHD, autismus apod., podrobnosti v Moodle kurzu), vypsat užitečná slovní spojení s překladem (slov. zásobu k tématu - nepřekládat pomocí translatorů!)
a tento text odprezentovat osobně v 2. polovině výuk. období semestru (cca 10 minut)
Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.
Poslední úprava: Mgr. Petr Lašťovička (02.02.2022)
The course focuses on the interpretation and deepening of students' knowledge after secondary chool with a focus on specific language skills: listening and conversation (expressing attitudes, opinions, disagreements, etc.), grammatical structures and expanding active vocabulary with a focus on the school environment. Students are introduced to the practical use of didactic and methodological techniques, methods of testing, etc.). Different ways of practical use of audio and video materials in teaching. Thematic areas:1. Introduction to various school systems. 2. Classroom interaction, Instructions, Test Instructions 3. Test and correcting it 4. Presentation and Making speech: introduction to vocabulary and grammar needed to give a good presentation/speech
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.12.2021)
Cunningham, Sarah, Moor, Peter. Cutting Edge - Intermediate, 3rd Edition. Workbook plus CD. Pearson Longman, 2013. ISBN 978-1447906520.
McCarthy, Michael, O´Dell, Felicity. English Phrasal Verbs in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 978-0521527279.
Murphy, Raymond. English Grammar in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press, 2015. ISBN 978-1107539334.
Redman, Stuart. English Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. ISBN 978-3125332331.
Turnbull, Joanna, Bradbery, Jennifer, Deuter, Margaret. Oxford Advanced Learner's Dictionary. Oxford: Oxford University Press, 2015. ISBN 978-0194799485.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (30.12.2021)
Obsah: 1. Introduction to various school systems. 2. Classroom interaction, Instructions, Test Instructions 3. Test and correcting it 4. Presentation and Making speech: introduction to vocabulary and grammar needed to give a good presentation/speech
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Petr Lašťovička (09.09.2023)
-docházka 70 procent
-započtový test z probíraných jevů gram., lexikál. terminologie... minimum 70 procent (1 dodatečný pokus)
-krátká seminár. práce - osobní prezentace (písemný podklad odevzdat hned po prezentaci vyučující/mu)
Poslední úprava: Mgr. Petr Lašťovička (26.01.2023)
attendance (no more than 2 absences)
passing credit test (at least 70%), one resit possible