|
|
|
||
Utřídit systém zážitkové pedagogiky, včetně artefiletiky a dramatické výchovy v návaznosti na arteterapii a dramaterapii jako zdroje. Teoretické znalosti čerpat z praktických zážitkových programů se studenty, tak zároveň vytvářet metodický základ pro budoucí praxi studentů. Vedlejším cílem této formy seminářů je vytváření dobře fungující skupiny (poznáváním sebe i druhých k důvěře, principy spolupráce apod.) a současně posun v osobnostním rozvoji studentů.
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|
|
||
Seznámit studenty s pojmy, cíli a prostředky zážitkové pedagogiky. Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|
|
||
Franc,D., Zounková,D., Martin,A. (2007): Učení zážitkem a hrou, Brno: Compruter Press. Jirásek, I. (2004). Zážitková pedagogika. Gymnasion: časopis pro zážitkovou pedagogiku, 1. Praha: PŠL Kasíková,H. (1997).Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál Ondrejkovič, M. (2011). O zodpovednosti a psychickej bezpečnosti v zážitkových kurzoch,in Gymnasion, http://www.gymnasion.org/archive/article/o-zodpovednosti-psychickej-bezpecnosti-v-zazitkovych-kurzoch Pelánek R. (2010). Zážitkové výukové programy. Multimediální interakce, diskuse, aktuální témata. Portál, Praha. PŠL (2002). Zlatý fond her I. , Praha: Portál. PŠL Škola zážitkem. http://pslold.psl.cz/projekt-klicovy-rok/tymoveprojekty/docs/Skola_zazitkem_web.pdf Srb,V. a kol. OS Projekt Odyssea (2007). Jak na osobnostní a sociální výchovu, Praha: Odyssea, II. vydání. http://www.odyssea.cz/metodiky-osv/jak-na-osv Valenta, J. (2006). Učit se být. II.vydání nebo Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. Kladno: AISIS. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada. Vecheta, V. (2009). Indoor aktivity : 50 her a aktivit pro trénink, školení i zábavu. Compruter Press, Brno. RVP ZV. (2013). MŠMT Praha. http://www.nuv.cz/ramcove-vzdelavaci-programy/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-program-pro-zakladni-vzdelavani rozšiřující: •Belz, H.; Siegrist, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2009 (dotisk).
•Csikszentmihalyi, M. (1996).O štěstí a smyslu života. Praha: NLN
•Hanková,Z. (2008).Kooperace jako prostředek i cíl. In Starý, K. a kol. Pedagogika ve škole. Praha: Portál
•Kolář, J.; Nehyba, J.; Lazarová, B.; Knotová, D. (2011) Zkušenostně reflektivní učení v přípravě sociálních pedagogů In Kvalita ve vzdělávání: Sborník z 20. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
•Slavík, J. (1997). Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Univerzita Karlova.
•Slavík, J. (2006). Výtvarný výraz – nástroj arteterapie. Arteterapie (časopis České arteterapeutické asociace), 2006, 4, č. 12 (prosinec), s. 7 – 19.
•Valenta, J.(1997). Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Agentura Strom.
Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (18.05.2018)
|
|
||
účast na výuce, seminární práce, kromě řádného termínu jsou možné dva opravné Poslední úprava: Hanková Zdeňka, PaedDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Obsah kurzu pojetí pojmu zážitková pedagogika cíle ZP jako výchovy prožitkem, cíle didaktické potřeba aktivních prostředků výchovy - učení, globální výchova,holistický přístup proces učení, Kolbův cyklus učení, metodologie ZP (motivace, akce, zpětná vazba) hra - život jako, reflexe osobnostní rozvoj, komfortní zóna, typy inteligence skupina, kooperace, vedení, role determinace správné volby prostředků (pro koho, pro jaký cíl, okolnosti),dramaturgie osobnost lektora, učitele, instruktora, syndrom vyhoření zdroje: výchova v přírodě (dobrodružstvím, výzvou; projekty PŠL, Outward Bound apod.) dramatická výchova, dramaterapie artefiletika, arteterapie (Etický kodex arteterapeuta )
Poslední úprava: HANKOVAZ/PEDF.CUNI.CZ (30.09.2011)
|