|
|
|
||
Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21", koresponduje s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní a středoškolské vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví.
Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům učitelství hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby vzdělávání v oblasti podpory zdraví a na realizaci výukových cílů výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (30.10.2010)
|
|
||
BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6 Poslední úprava: KOVARIKM/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2016)
|
|
||
Požadavek k zápočtu - zápočtový test ( otevřené i uzavřené otázky) minimální úspěšnost 75% Poslední úprava: KOVARIKM/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2016)
|
|
||
1. Systém kurikulárních dokumentů. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v rámcových vzdělávacích programech. 2. Analýza vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Charakteristika vzdělávací oblasti. Cílové zaměření vzdělávací oblasti. Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Praktické a emocionální potřeby žáka. Výchovně – vzdělávací cíle ve výuce VkZ. 3. Výběr činností pro vyučovací hodinu VkZ. Příprava učitele na vyučování. Plánování, výuky, vztah mezi cíli hodiny, postupy a činnostmi 4. Vyučovací hodina Výchovy ke zdraví. Struktura vyučovací hodiny. 5. Organizační formy VkZ. Hodnocení jednotlivých organizačních forem výuky pro konkrétní učivo výchovy ke zdraví. 6. Výukové metody ve VkZ. 7. Didaktické zásady ve vyučování Výchovy ke zdraví. 8. Problematika hodnocení ve výchově ke zdraví. 9. Motivace žáků ve Výchově ke zdraví.
Poslední úprava: KOVARIKM/PEDF.CUNI.CZ (03.10.2016)
|