|
|
|
||
Předmět zahrnuje řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na základních školách pod supervizí oborového didaktika. Praxe probíhá na fakultních školách pod vedením zkušených pedagogů, kteří se zabývají výchovou k podpoře zdraví a průběžně se dále v této oblasti vzdělávají. Před nástupem na praxi absolvují studenti instruktážní seminář, během vlastní praxe absolvuje každý student určený počet hospitací a vlastních výstupů Samostatné výstupy studentů jsou didakticky analyzovány. Důraz je kladen na reflexi vlastního pedagogického působení v závěrečném semináři.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Studenti aplikují osvojené postupy z výuky oborové didaktiky do praxe. Studenti využívají praktické zkušenosti s prací s dětmi a s plánováním výuky a vyučováním. Vyhodnocují a posuzují vhodnost materiálně didaktických prostředků, které se fakultním učitelům při výchově ke zdraví osvědčily z pohledu vlastní výuky. Student reflektují vlastní praxi a analyzují připravený plán vyučovací hodiny. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 106 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu cvičení 10 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 19 hodin. Seminární práce 11 hodin, příprava na zápočet a zápočet 3 hodiny. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (04.01.2022)
|
|
||
Vypracování zadaných úkolů do portfolia z praxe. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
KASÍKOVÁ, H. (2007). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál. KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK. VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada. MARÁDOVÁ, E. (2006). Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha: Fortuna. MARÁDOVÁ E. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. MŠMT (2013). Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, platný od 1.9.2013. Praha : MŠMT. OBST, O.& KALHOUST, Z. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Portál. SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Učebnice používané pro výuku výchovy ke zdraví. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
1. Seznámení s přidělenou fakultní školou a požadavky na praxi. 2. Práva a povinnosti studenta na praxi. 3. Tvorba oborového portfolia z praxe. 4. Didaktická analýza učiva. 5. Analýza dostupných učebnic. 6. Reflexe praxe. 7. Práce s portfoliem. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|