PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Souvislá praxe na ZŠ s reflexí - OKNY4P023A
Anglický název: Pedagogical Practice in Basic Schools
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Prerekvizity : OKNY4P012A, OKNY4P013A
Je prerekvizitou pro: OKNY4P033A, OKNY4P032A
Anotace -
Předmět zahrnuje řízenou souvislou pedagogickou praxi studentů na základních školách pod supervizí oborového didaktika. Praxe probíhá na fakultních školách pod vedením zkušených pedagogů, kteří se zabývají výchovou k podpoře zdraví a průběžně se dále v této oblasti vzdělávají. Před nástupem na praxi absolvují studenti instruktážní seminář, během vlastní praxe absolvuje každý student určený počet hospitací a vlastních výstupů Samostatné výstupy studentů jsou didakticky analyzovány. Důraz je kladen na reflexi vlastního pedagogického působení v závěrečném semináři.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Cíl předmětu -

Studenti aplikují osvojené postupy z výuky oborové didaktiky do praxe. Studenti využívají praktické zkušenosti s prací s dětmi a s plánováním výuky a vyučováním. Vyhodnocují a posuzují vhodnost materiálně didaktických prostředků, které se fakultním učitelům při výchově ke zdraví osvědčily z pohledu vlastní výuky. Student reflektují vlastní praxi a analyzují připravený plán vyučovací hodiny.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Deskriptory

Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 106 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu cvičení 10 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 19 hodin. Seminární práce 11 hodin, příprava na zápočet a zápočet 3 hodiny.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (04.01.2022)
Podmínky zakončení předmětu -

Vypracování zadaných úkolů do portfolia z praxe.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Literatura

KASÍKOVÁ, H. (2007). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.

KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK. 

VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada. 

MARÁDOVÁ, E. (2006). Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha: Fortuna.

MARÁDOVÁ E. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.

MŠMT (2013). Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, platný od 1.9.2013. Praha : MŠMT.

OBST, O.& KALHOUST, Z. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.

PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Portál.

SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál.

Učebnice používané pro výuku výchovy ke zdraví.

Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Sylabus -

1. Seznámení s přidělenou fakultní školou a požadavky na praxi.
2. Práva a povinnosti studenta na praxi.
3. Tvorba oborového portfolia z praxe.
4. Didaktická analýza učiva.
5. Analýza dostupných učebnic.
6. Reflexe praxe.
7. Práce s portfoliem.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK