|
|
|
||
Předmět uvádí do problematiky oborové didaktiky výchovy ke zdraví a bezpečí a prohlubuje znalosti oborové didaktiky. Zaměřuje se na otázky plánování výuky a přípravy učitele na vyučování. Předmět uvádí studenty do problematiky implementace problematiky zdraví a bezpečí do školního vzdělávacího programu základní školy. Důraz je kladen na didaktická specifika druhého stupně základní školy. Cíl předmětu: Studenti aplikují znalosti oborové didaktiky zaměřené na sekundární vzdělávání v oblasti plánování výuky pro souvislou oborovou praxi. Přehled výukových témat: 1. Systém kurikulárních dokumentů, vymezení RVP pro základní vzdělávání. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v RVP. 2. Analýza vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. 3. Praktické a emocionální potřeby žáků. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výsledků učení. 4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků. Praktické a emocionální potřeby žáků. 5. Formy a metody výuky ve výchově ke zdraví. 6. Vyučovací hodina výchovy ke zdraví. Struktura vyučovací hodiny, plánování výuky. 7. Problematika hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjení kompetenčního rámce učitele oboru výchova ke zdraví na základě práce s obdornou literaturou a plněním dílčích didaktických úkolů. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 18 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 13 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 25 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 30 hodin. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
MARÁDOVÁ,E. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2020) Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha,Pedf UK VALIŠOVÁ,A. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021) Obecná didkatika v příkladech a cvičeních. Praha, Grada BELZ, H. & SIEGRIST, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál. KALHOUST, Z.& OBST, O. (2012). Školní didaktika. Praha: Portál. KOLÁŘ, Z. & VALIŠOVÁ, A. (2009). Analýza vyučování. Praha, Grada. MAŇÁK, J.& ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido. MARÁDOVÁ, E. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. PASCH, M. a kol. (1998). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál. PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Praha: Portál. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Vypracování všech požadovaných úkolů ke tanoveným termínům. Písemný test zahrnující znalost učiva vzdělávacího oboru výchova ke zdraví. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
ředmět uvádí do problematiky oborové didaktiky výchovy ke zdraví a bezpečí a prohlubuje znalosti oborové didaktiky. Zaměřuje se na otázky plánování výuky a přípravy učitele na vyučování. Předmět uvádí studenty do problematiky implementace problematiky zdraví a bezpečí do školního vzdělávacího programu základní školy. Důraz je kladen na didaktická specifika druhého stupně základní školy.
Přehled výukových témat: Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Student provádí didaktickou transformaci učiva, aplikuje Brunerův koncept struktury vědomostí. Nastavuje cíle výuky, využívá principu individualiziace. Reflektuje vlastní návrhy příprav na vyučovací hodinu Hodnotí výběr motivačních prostředků pro vyučovací hodinu. Volí vyučovací fomy vzhledem k uspořádání fyzického prostoru i digitálního prostředí. Honotí použití vybrané vyučovací metody. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (02.10.2024)
|
|
||
Znalost učiva oboru výchova ke zdraví stanoveného RVP ZV. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|