|
|
|
||
Studenti navštěvují fakultní základní školy pod vedením oborového didaktika a analyzují vyučovací proces z pohledu vybraných problémů oborové didaktiky výchovy ke zdraví. Zainteresované pozorování vede studenty k reflexi didaktického působení učitele a jeho vysvětlení na základě pedagogické, didaktické a psychologické teorie. V návaznosti na odborné disciplíny se studenti účastní odborných stáží v zařízeních, která poskytují odbornou pomoc zdravotnickou, sociální, poradenskou, diagnostickou, a to především dětem a mládeži. Cílem předmětu je umožnit stáže na vybraných pracovištích. V závěru předmětu jsou zpracovávány absolventské studijní zprávy. Cíl předmětu: Studenti aplikují do praxe schéma výuky založené na principu spojení teorie s praxí. Studenti reflektují zainteresovaného pozorování v hodinách výchovy ke zdraví vybraných fakultních učitelů. Přehled výukových témat: 1. Výběr školy, seznámení s fakultní základní školou a školním vzdělávacím programem. 2. Vymezení klíčových jevů a činností, které rozhodujícím způsobem ovlivňují výsledky práce učitele a žáků, pro vlastní pozorování. 3. Hospitace ve výuce, srovnáváním výsledků práce různých vyučujících či jednoho vyučujícího v různých třídách. 4. Analýza hospitačních záznamů, propojení teorie s praxí. 5. Vlastní reflexe praxe. 6. Tvorba částí oborového portfolia. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Studenti aplikují do praxe schéma výuky založené na principu spojení teorie s praxí. Studenti reflektují zainteresovaného pozorování v hodinách výchovy ke zdraví vybraných fakultních učitelů. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 56 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 3 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 3 hodiny, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 4 hodiny. Seminární práce 11 hodin. Příprava na zápočet 3 hodiny. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.08.2021)
|
|
||
VALIŠOVÁ, A. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021).Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Praha: Grada. FIALOVÁ, H. a kol. (2004). Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. HALIŠKA, J. (2007). K některým problémům výchovy a vzdělávání žáků. Praha: NIDV. KALHOUS, Z., OBST, O. & a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. MAŇÁK, J., & ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido. SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada. VALIŠOVÁ, A. a kol., (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Student má utvořenou představu jakým chce být učitelem, kde se nachází a jaké dílčí kroky vedou k dosažení požadované představy. Reflektuje pozitivní a negativní stránky pozorovaných hodin. Hodnotí vyučovací hodiny na základě kritérií. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (02.10.2024)
|