|
|
|
||
Předmětu je zaměřen na problematiku tvorby školního vzdělávacího programu. Předmět ukazuje význam propojení formálního a neformálního kurikula pro vzdělávání žáků a klimatu školy.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.10.2024)
|
|
||
Studenti posuzují a na vybraných tématech výchovy ke zdraví navrhují implementaci témat výchovy ke zdraví a bezpečí do školního vzdělávacího programu. Studenti analyzují potřeby vybrané školy a plánují postup implantace a kritéria hodnocení navrženého postupu. Hodnotí způsoby implementace problematiky v kurikulu vybraných států. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.10.2024)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 80 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 6 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 6 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 14 hodin. Příprava na zkoušku a zkouška 20 hodin. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
DVOŘÁK, D., HOLEC, J. & DVOŘÁKOVÁ, M. (2018). Kurikulum školního vzdělávání. Zahraniční reformy v 21. století. Univerzita Karlova. Praha. FIALOVÁ L., FLEMR L., MARÁDOVÁ E. & MUŽÍK V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. JANÍK,T. (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido. KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020) Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Pedf UK. MARADOVÁ, E. (2006). Výchova ke zdraví. Školní vzdělávací program. Praha: Fortuna. MUŽÍKOVÁ, L. (2010). Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD. NEJEDLÁ M. a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta Klinika adiktologie. TUPÝ, J. (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historickoanalytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita. VALIŠOVÁ, A.; KOVAŘÍKOVÁ,M.(2021) Obecná didkitka v příkladech a cvičeních. Grada.
Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Vypracování zadaných úkolů. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (16.10.2024)
|
|
||
1. Metodika tvorby školního vzdělávacího programu. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.10.2024)
|
|
||
Student didakticky zprostředkuje obsah vyučovaného oboru k žákům střední školy. Kriticky hodnotí oborové zdroje včetně digitálních pro výuku podle tematických oblastí. Poznává a aplikuje příležitosti pro učení žáků. Respektuje vědecká fakta od informací, která tento charakter nemají. Využívá důvěryhodné zdroje, jedná zodpovědně při využívání AI, sociálních sítí. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.10.2024)
|