PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Primární pedagogika IV - Hra ve výuce - OK0615621
Anglický název: Primary Pedagogy IV - Play in Education
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (33)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Pedagogika a psychologie pro učitele
Korekvizity : OK0615622, OK0615623
Neslučitelnost : O01315621
Prerekvizity : OK0615618
Záměnnost : O01315621
Je korekvizitou pro: OK0615622, OK0615623
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz je zaměřen na reflexi didaktických funkcí a aktivizačních potencialit didaktických her ve výuce účastníků- učitelů na 1.stupni. Prohlubuje tuto reflexi o analýzu vzdělavacího účelu didaktické hry ve vazbě na učivo a výukové cíle. Zkvalitňuje didaktické kompetence učitele 1.stupně ZŠ v oblasti využívání aktivizačních metod.
Poslední úprava: Krátká Jana, PhDr., Ph.D. (29.12.2021)
Cíl předmětu

Cílem je (1) získat znalosti o funkcích a cíleném využití didaktických her ve výuce, (2) procvičit dovednost připravit kvalitní didaktickou hru jako aktivizační výukovou metodu pro žáky 1.stupně ve vazbě na učivo a výukové cíle, (3) prokázat schopnost reflektovat provedení didaktických her ve své výuce.

Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
Deskriptory

Studijní zátěž:

Přímá výuka 8 hodin

Průběžné úkoly a samostudium  47 hodin

Vypracování seminární práce  20  hodin

Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13446.

Heslo je zasláno studentům.

Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (07.03.2022)
Literatura

Literatura:

Klusák, M.; Kučera, M.: Dětské hry- games.

Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1.do 5.třídy.

Lisá, E. a kol.: Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků.

Dle výběru: didaktické hry pro vzdělávací oblasti a předměty.

Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
Sylabus

Sylabus:

- Hra v životě dítěte

- Didaktická hra: aktivizační metoda, funkce, typologie, katalogizace

- Vedení hry, role učitele - Specifika her kooperativních a soutěživých, simulačních, tvořivých, vazba na učivo

- Odborná literatura a metodiky didaktických her

Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
Podmínky zakončení předmětu

Účast na blokové výuce.

Seminární práce.

Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK