|
|
|
||
Kurz je zaměřen na reflexi didaktických funkcí a aktivizačních potencialit didaktických her ve výuce účastníků- učitelů na 1.stupni. Prohlubuje tuto reflexi o analýzu vzdělavacího účelu didaktické hry ve vazbě na učivo a výukové cíle. Zkvalitňuje didaktické kompetence učitele 1.stupně ZŠ v oblasti využívání aktivizačních metod.
Poslední úprava: Krátká Jana, PhDr., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||
Cílem je (1) získat znalosti o funkcích a cíleném využití didaktických her ve výuce, (2) procvičit dovednost připravit kvalitní didaktickou hru jako aktivizační výukovou metodu pro žáky 1.stupně ve vazbě na učivo a výukové cíle, (3) prokázat schopnost reflektovat provedení didaktických her ve své výuce. Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|
|
||
Studijní zátěž: Přímá výuka 8 hodin Průběžné úkoly a samostudium 47 hodin Vypracování seminární práce 20 hodin Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13446. Heslo je zasláno studentům. Poslední úprava: Hejlová Helena, PhDr., Ph.D. (07.03.2022)
|
|
||
Literatura: Klusák, M.; Kučera, M.: Dětské hry- games. Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1.do 5.třídy. Lisá, E. a kol.: Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků. Dle výběru: didaktické hry pro vzdělávací oblasti a předměty. Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|
|
||
Sylabus: - Hra v životě dítěte - Didaktická hra: aktivizační metoda, funkce, typologie, katalogizace - Vedení hry, role učitele - Specifika her kooperativních a soutěživých, simulačních, tvořivých, vazba na učivo - Odborná literatura a metodiky didaktických her Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|
|
||
Účast na blokové výuce. Seminární práce. Poslední úprava: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|