|
|
|
||
Hlavním obsahem kurzu je sledování a analýza videozáznamů, praktické činnosti inspirované konkrétními principy a pedagogickými a didaktickými postupy vybraných alternativních a inovativních programů, hledání možností vlivu vybraných programů na naši školu a na vlastní pojetí výuky. Kurz vychází z očekávání studentů, počítá s hosty z praxe ve výuce.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|
|
||
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými alternativními a inovativními programy a hledat možnosti jejich vlivu na vlastní pojetí výuky. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|
|
||
Studijní zátěž: 8 hodin přímé výuky 20 hodin práce na zápočtových úkolech 16 hodin samostudium Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|
|
||
CALGREN, F. Výchova ke svobodě. Praha: Baltazar, 1991. DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika Célestina Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17. HAMAIDOVÁ, A. Metoda Decrolyho. Praha Pedagogická přítomnost 1926. Kompetentní učitel 21.století. Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA. Praha 2011.TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha 2007. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodiský průvodce pro 1.st.ZŠ. Praha 2011. Kritické listy LUKAVSKÁ, E. POZOR, DĚTI! (Didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě). Dobrá Voda u Pelhřimova 2003. RÝDL, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994. TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H. Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.26/2007, s. 12-14. TOMKOVÁ, A.: seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta, In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06. TOMKOVÁ, A.: Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č.26/2007, s. 12-14. TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M.: Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. TOMKOVÁ, A., KAŠOVÁ, J., DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha 2009.KREISLOVÁ, Z. Krok za krokem 1.třídou. Praha 2008. WENKE, H., ROHNER, R. Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno : Paido 2000. ZELINKOVÁ, O.: Pomoz mi, abych to dokázal - pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál 1997 Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|
|
||
Semináře - aktivní práce s informacemi, rozbory videí, diskusní metody Reflexe, zamyšlení nad vlastním pojetím výuky Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|
|
||
Docházka Aktivní účast v seminářích Prezentace získaných zkušeností k vybraným alternativním a inovativním programům na závěrečném semináři Zpracování závěrečného úkolu : argumentační esej Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|
|
||
Alternativní pedagogické směry - přehled Inovativní programy - dle zájmu studentů Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (08.02.2022)
|