PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Primární pedagogika IV – Předškolní pedagogika - O01315621
Anglický název: Primary Pedagogy IV - Preschool Pedagogy
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 0 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Korekvizity : O01315622, O01315623
Prerekvizity : O01215102
Je korekvizitou pro: O01315622, O01315623, O01317189
Je neslučitelnost pro: OVP15621, OK0615621
Je záměnnost pro: OK0615621
Anotace -
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili homogenní variantu studia a musí se zapsat do všech tří kurzů současně. Anotace: Kurz se zaměřuje na uvedení do aktuální problematiky významu rozvoje různých typů myšlení u dětí: rozvoj kritického myšlení, symbolického a analogického myšlení, rozvoj myšlení za pomocí dilematu, rozvoj vyššího myšlení.
Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
Cíl předmětu

Cílem je

(1) získat znalosti o různých způsobech rozvoje myšlení u dětí.

(2) procvičit si dovednost připravit didaktické nabídky pro rozvoj různého typu myšlení u dětí pro žáky 1. stupně ZŠ ve vazbě na učivo a výukový cíl.

(3) prokázat schopnost reflektovat didaktické provedení a komparovat je s teoretickými přístupy a na základě toho navrhnout další zlepšení pro výukový proces.

Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
Deskriptory

Moodle: link bude studentům upřesněn

 

 

 

Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (31.01.2022)
Podmínky zakončení předmětu

Seminární práce.

Aktivní účast na seminářích.

Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
Literatura

Literatura:

BRAVENÁ, Noemi. Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti. PedF UK: Praha, 2016. ISBN 978-80-7290-773-1.

BRAVENÁ, Noemi. "Do not be concerned only about yourself ...": transcendence and its importance for the socialization and formation of a child's personality. Kassel: Kassel University Press, 2019.  ISBN 978-3-7376-0436-9.

HEJLOVÁ, Helena, Eva OPRAVILOVÁ, Jana UHLÍŘOVÁ, Noemi BRAVENÁ, Stanislav BENDL, Hana VONKOVÁ a Michal ZVÍROTSKÝ. Nahlížení do světa dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 224 s. ISBN 978-80-7290-640-6.

MUCHOVÁ, Ludmila. Vyslovit nevyslovitelné: didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury CDK, 2005. ISBN 80-7325-075-6.

Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
Sylabus

Sylabus:

1.     Rozvoj kritického myšlení

2.     Rozvoj symbolického a analogického myšlení

3.     Rozvoj myšlení za pomocí dilematu

4.     Rozvoj vyššího myšlení

Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK