|
|
|
||
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili homogenní variantu studia a musí se zapsat do všech tří
kurzů současně.
Anotace:
Kurz se zaměřuje na uvedení do aktuální problematiky významu rozvoje různých typů myšlení u dětí: rozvoj kritického myšlení, symbolického a analogického myšlení, rozvoj myšlení za pomocí dilematu, rozvoj vyššího myšlení.
Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Cílem je (1) získat znalosti o různých způsobech rozvoje myšlení u dětí. (2) procvičit si dovednost připravit didaktické nabídky pro rozvoj různého typu myšlení u dětí pro žáky 1. stupně ZŠ ve vazbě na učivo a výukový cíl. (3) prokázat schopnost reflektovat didaktické provedení a komparovat je s teoretickými přístupy a na základě toho navrhnout další zlepšení pro výukový proces. Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Moodle: link bude studentům upřesněn
Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Seminární práce. Aktivní účast na seminářích. Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Literatura: BRAVENÁ, Noemi. Přesah a jeho význam pro socializaci a formování dítěte jako osobnosti. PedF UK: Praha, 2016. ISBN 978-80-7290-773-1. BRAVENÁ, Noemi. "Do not be concerned only about yourself ...": transcendence and its importance for the socialization and formation of a child's personality. Kassel: Kassel University Press, 2019. ISBN 978-3-7376-0436-9. HEJLOVÁ, Helena, Eva OPRAVILOVÁ, Jana UHLÍŘOVÁ, Noemi BRAVENÁ, Stanislav BENDL, Hana VONKOVÁ a Michal ZVÍROTSKÝ. Nahlížení do světa dětí. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 224 s. ISBN 978-80-7290-640-6. MUCHOVÁ, Ludmila. Vyslovit nevyslovitelné: didaktika uvádění do světa symbolů. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury CDK, 2005. ISBN 80-7325-075-6. Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Sylabus: 1. Rozvoj kritického myšlení 2. Rozvoj symbolického a analogického myšlení 3. Rozvoj myšlení za pomocí dilematu 4. Rozvoj vyššího myšlení Poslední úprava: Bravená Noemi, doc. PhDr. ThDr., Th.D., Ph.D. (28.01.2022)
|