|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (16.09.2022)
Student prokazuje dovednosti receptivní (poslech s porozuměním, četba s porozuměním) i dovednosti produktivní (vlastní písemný i ústní projev na dané téma). Písemná část: Čtení: Bez problémů rozumí jak publicistickým, tak i delším odborným textům pronášeným v normálním tempu (přednáška). Poslech: Orientuje se v textu, má schopnost jak globálního, tak detailního porozumění textu. Spolehlivě pracuje s typy textů, které jsou relevantní pro jeho studium, a je schopen je dále využívat a zpracovávat (shrnutí, prezentace). Písemný projev: Rozumí specifikům funkčních stylů a dokáže je vhodně použít ve vlastním písemném projevu, dokáže napsat pojednání (esej), v němž nejen předává informace, ale i obhajuje nebo vyvrací určitý názor. V dopise dokáže zdůraznit, čím jsou pro něj události a zážitky osobně důležité. Ústní část: Student prokazuje řečové dovednosti uplatňující se ve specifických profesních situacích (rozhovor o studijním oboru, prezentace odborného textu, vedení obecně i odborně zaměřené diskuse, vyjádření a obhájení vlastního názoru, schopnost argumentovat a adekvátně reagovat na položené otázky). Je vybaven potřebnými interkulturními znalostmi, které dokáže vhodně použít v konkrétních situacích. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (16.09.2022)
ALZUGARAY, P., BARRIOS, M. J., HERNÁNDEZ, C.: DELE B2 intermedio. Edelsa, 2006. AYALA GONZÁLEZ, M., CRIADO CLEMENTE, E.: Expresión escrita: Nivel intermedio A2-B1. En Clave-ELE, 2007. CASTRO, F.: Uso de la gramática española. Nivel elemental, nivel intermedio, nivel avanzado. Edelsa, 2010. COTO BAUTISTA, V., TURZA, FERRÉ, A.: TEMA A TEMA B2. Edelsa, 2011. ENCINAR, Á.: Uso interactivo del vocabulario. Edelsa, 2003. HAMPLOVÁ, S.: Stručná mluvnice španělštiny. Academia, 1994. LOPÉZ MORENO, C.: España contemporánea. SGEL, 2005. MACÍNKOVÁ, O., MLÝNKOVÁ, L.: Učebnice současné španělštiny 1. díl. Computer Press, 2011. MONTSERRAT, A., PRIETO, R.: Embarque 3. Embarque 4. Edelsa, 2012. RIBAS CASASAYAS, A.: Descubrir España y Latinoamérica. Klett Sprachen, 2016. Online zdroje: https://cvc.cervantes.es/ www.edelsa.es http:// www.espanolsinfronteras.com/ www.elmundo.es www.elpais.com https://hablacultura.com/cultura-textos-aprender-espanol/ https://www.profedeele.es/ http://www.bbc.co.uk/languages/spanish/ http://www.rtve.es/directo/canal-24h/ https://hablacultura.com/multimedia/ https://lenguajeyotrasluces.com/2016/02/28/dele-b2-comprension-de-lectura-modelos-examen-consejos/
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. et Mgr. Markéta Mlezivová (16.09.2022)
Zkouška se skládá se z písemné a ústní části. Na celkovém hodnocení má písemná část podíl 60 % z celé zkoušky, ústní část 40 %.
Písemná část - probíhá prezenčně
Pro splnění písemné části zkoušky je nutné získat min. 60 %. Z každé části testu je nutno dosáhnout min. 50 %. Při neúspěšném splnění jedné části testu je sice student klasifikován „neprospěl“ (známka 4), ale v opravném termínu může skládat pouze tu část, kterou v předchozím testu nesplnil. Dílčí oprava je možná pouze v rámci daného zkouškového období.
Nově k ústní části zkoušky studenti ze zvoleného odborného textu zpracují:
Odborný text, shrnutí a klíčová slova odevzdávají studenti e-mailem na: jana.kralova.jc@ff.cuni.cz Ústní část - probíhá prezenčně ve stejný den nebo po dohodě s vyučujícím v následujících dnech, nejpozději do týdne)
Text se musí vztahovat ke studovanému oboru a obsahovat všechny náležitosti odborné práce (citační a poznámkový aparát atd.). U všech typů zkoušky doporučujeme vhodnost textu předem zkonzultovat s vyučujícím příslušného jazyka. Text musí pocházet od rodilého mluvčího, příp. být vydán v renomovaném zahraničním nakladatelství (nikoli např. anonymní internetové stránky, wikipedie apod.), nesmí být překladem z jiného jazyka. Text může být složen i ze dvou zdrojů, u fotokopií je třeba přiložit i titulní list se jmény autorů a bibliografickými údaji (editor, nakladatel, rok vydání). Nesmí obsahovat žádné vlastní poznámky či vpisky.
Pro splnění celé zkoušky je nutné získat min. 60 %. Vzorové testy viz https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=411 |