SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2017/2018
   Login via CAS
Development of Individualized Education Plans - OK0218290
Title: Tvorba individuálně vzdělávacích plánů
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2014 to 2018
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 8 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Teacher(s): PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Co-requisite : OK0218215, OK0218217
Pre-requisite : OK0218211, OK0218212, OK0218213, OK0218214, OK0218216
Interchangeability : OBSP18790
Annotation - Czech
Úvod do kurzu - terminologie. Legislativní opora pro tvorbu individuálních vzdělávacích plánů a plánů pedagogické podpory. Podpůrná optaření. Individuální vzdělávací plán (plán pedagogické podpory) - struktura, obsahové a časové schéma, varianty, průběžná evaluace a hodnocení, přizpůsobení plánu změnám. Zkušenosti ze zahraničí. Zásady pro vypracování individuálních vzdělávacích plánů. Posuzovací škály. Ukázky individuálních vzdělávacích plánů a jejich rozbor a komparace. Vlastní tvorba individuálního vzdělávacího plánu pro konkrétní dítě, žáka, studenta. Rodič jako člen týmu a spolutvůrce plánu. Externí konzultanti a poradci.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (25.02.2018)
Literature - Czech

BIEHLER, R.F. , SNOWMAN, J. PsychologyApplied to Teaching Houghton Morfin. Boston, 1990
DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993
HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha, 1994
HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha : Portál, 1996.

JUCOVIČOVÁ, D, a kol. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: D+H 2009

KAPRÁLEK, K., BĚLECKÝ,Z.  Jak napsat a používat indivuduální vzdělávací program. Praha. Porál 2004
KOVALIKOVÁ S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995
KRET, E. Učíme (se) jinak. Praha : Portál, 1996.
MERTIN M. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995
PETTY, Q. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996
PREKOPOVÁ J., SCHWEIZEROVÁ, CH. Neklidné dítě. Praha : Portál, 1994.
ŠVANCAROVÁ D. Podklady pro vypracování individuálního vzdělávacího programu. Institut ped.-psych. poradenství ČR : Praha1994
WIEDERHOLT, J. L., HAMMILL, D.D., BROWN, V.L. The Resource Teacher.Quide to Efeective Practices. Allyn and Bacon, 1983.

ZELINKOVÁ,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací programPraha Portál 2001

Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (25.02.2018)
Syllabus - Czech

Předmět je koncipován tak, aby student po jeho absolvování uměl vypracovat plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán pro dítě /žáka, studenta.../ se speciálními vzdělávacími potřebami.

Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (25.02.2018)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html