|
|
|
||
Speciálně pedagogické působení u jedinců s více vadami, možnosti výchovy a stimulace v raném věku, vliv multisenzoriální stimulace a využití bazální stimulace, možnosti edukace u nás a v zahraničí, podpora komunikace a socializace v dospělém věku. Reedukace smyslového vnímání u kombinovaně postižených, stimulace hybnosti a řeči, rozvoj psychomotoriky prostřednictvím jednotlivých terapeutických konceptů. Rehabilitační a podpůrná opatření.
Program je podpořen systémem MOODLE.
Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Last update: SUMNIKO/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2015)
|
|
||
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí a tělesným a kombinovaným postižením : somatopedická a psychologická východiska. Praha : TRITON, 2001. ISBN: 80-7584-192-7. LUDÍKOVÁ, L. a kol. Kombinované vady. Olomouc: VUP, 2005. JELÍNKOVÁ, M. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením. Praha : Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902494-0-X. VÍTKOVÁ, M. Těžké postižení dětí / žáků jako trvalé pohrožení života. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004, s. 325-332. ISBN 80-7315-071-9 VÍTKOVÁ, M. Edukace žáků s těžkým postižením a s více vadami. In In VÍTKOVÁ, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2004. 2. vydání, s. 152-174. ISBN 80-86633-22-5. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L., MADLENER, I., ŘEHŮŘEK, J., VÍTKOVÁ, M. Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999 NIELSEN, L. Učení zrakově postižených dětí v raném věku. Praha: ISV, 1998. ISBN 80-85866-26-9. OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3819-5. OPATŘILOVÁ, D. Edukace jedinců s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. Brno: MU, 2013, ISBN978-80-210-6221-4. FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. 2007. Praha: Grada publishing. ISBN 978-80-247-1314-4. FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace® pro pečující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy (praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách). 2015. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR. ISBN 978-80-904668-9-0. literatura týkající se problematiky osob s hluchoslepotou. práce s aktuálními českými a zahraničními studiemi, sledování trendů podpory osob s kombinovaným postižením
Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (20.02.2018)
|
|
||
Výstup: ústní zkouška podle zadaných okruhů, ke zkoušce student přinese seznam nastudovaných materiálů Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (20.02.2018)
|
|
||
Predběžná témata: Speciální pedagogiky člověka se zrakovým a kombinovaným postižením Speciální pedagogika člověka se sluchovým a kombinovaným postižením Edukace dítěte s kombinovaným postižením v raném věku Metoda aktivního učení Diagnostika dítěte s kombinovaným postižením Sebeobsluha a její význam při vzdělávání osob s kombinovaným postižením Stravovací návyky a význam speciálního pedagoga při rozvoji dětí s kombinovaným postižením Předmět je podpořen systémem Moodle Výstup: ústní zkouška Last update: Šumníková Pavlína, PhDr. Mgr., Ph.D. (20.02.2018)
|