Special Education - Individuals with Visual Impairment II - OK0218216
|
|
|
||
Výchova a vzdělávání dětí se zrakovými vadami, speciálně pedagogické působení jako významný faktor optimálního
vývoje dítěte. Vstup dítěte se zrakovým postižením do školy. Povinné vzdělávání žáků se zrakovým postižením, přechod k
předprofesní a profesní přípravě. Podmínky integrativní výchovy a vzdělávání. Reedukace zraku u dětí s narušeným
binokulárním viděním. Vizuální vnímání a kognitivní vývoj. Vizuální reflexe, vizuální pozornost. Rozpoznávání vzoru,
vnímání kontrastu, rozpoznávání obličeje, percepce barev, vizuomotorika. Sociální učení.
Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Úkoly k samostudiu:
Charakterizujte současné trendy v edukaci a profesní přípravě osob se zrakovým postižením. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|