SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Development of Individualized Education Plans - OBSP18790
Title: Tvorba individuálně vzdělávacích plánů
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2018
Semester: winter
E-Credits: 1
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Pre-requisite : OBSP18704, OBSP18705, OBSP18706, OBSP18707, OBSP18708
Is pre-requisite for: OBSP18717
Is interchangeable with: OK0218290, OBSP18290
Annotation -
Basic terminology of the Individual Educational Plans for health disadvantaged persons. Types of the IEP. Principles of the IEP preparation. Samples of the IEPs according to types of school, and their analysis. Methods of IEP preparation. Experiences from the Czech Republic and foreign countries.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
Course completion requirements - Czech

Vypracovat plán pedagogické podpory NEBO individuální vzdělávací plán pro jednoho žáka, studěnta se speciálními vzdělávacími potřebami

Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (06.09.2017)
Literature - Czech

BIEHLER, R.F. , SNOWMAN, J. PsychologyApplied to Teaching Houghton Morfin. Boston, 1990

DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha, 1993

HOLT, J. Proč děti neprospívají. Praha, 1994

HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha : Portál, 1996.

KOVALIKOVÁ S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž : Spirála, 1995

KRET, E. Učíme (se) jinak. Praha : Portál, 1996.

MERTIN M. Individuální vzdělávací program. Praha : Portál, 1995

PETTY, Q. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996

PREKOPOVÁ J., SCHWEIZEROVÁ, CH. Neklidné dítě. Praha : Portál, 1994.

ŠVANCAROVÁ D. Podklady pro vypracování individuálního vzdělávacího programu. Institut ped.-psych. poradenství ČR : Praha1994

WIEDERHOLT, J. L., HAMMILL, D.D., BROWN, V.L. The Resource Teacher.Quide to Efeective Practices. Allyn and Bacon, 1983.

Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html