SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Special Education - Individuals with Physical Handicap II - OK0218212
Title: SpPg znevýh. člov. s TP II.
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2022
Semester: summer
E-Credits: 6
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, Ex [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Pre-requisite : OK0218112, OK0218115
Interchangeability : OBSP18212, OBSP18715
Is pre-requisite for: OK0218290, OK0218511
Is interchangeable with: OBSP18715
Annotation - Czech
Témata: Kurz přináší prohloubení znalostí absolventů Sppg zn.člověka s TP I. ( problematiky vrozených vývojových vad a jejich edukačních a psychosociálních důsledků)a výklad nových témat: 1. Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého tělesného postižení, bazální stimulace v práci somatopedů, progresivní invalidizující onemocnění) 2. Spec.pedagogická práce s klienty po poranění mozku, (rehabilitace, práce s rodinou, apalický stav, edukační důsledky). 3. Záchvatové stavy dětí, žáků a dospělých v somatopedii. 4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.01.2018)
Course completion requirements - Czech

Kurz je ukončen písemnou zkouškou, student musí splnit test na 85%. 

Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.01.2018)
Literature - Czech

 

ČADOVÁ a kol. Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého, pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3308-0

HÁJKOVÁ, V.(ed.) Bazální stimulace, aktivace a komunikace žáků s kombinovaným postižením. Praha: EPOCHA, 2010

OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9

SOLÁROVÁ K.S. Analýza speciálně pedagogických a speciálně andragogických přístupů k terapii osob s neurologickým

onemocněním v seniorském věku. Brno: MUNI Press,2010, ISBN 978-80-210-5287-1

VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-134-0

Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
Syllabus - Czech

Rozpis témat výuky:

Zdravotní znevýhodnění v SPPG – typologie, edukační a socializační důsledky;

Problematika života osob s vrozenou vývojovou vadou

Systémová onemocnění kostí, poruchy růstu, socializační důsledky

Záchvatová onemocnění v somatopedii, typologie, edukační a socializační důsledky

Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého tělesného postižení,  ukázky bazální stimulace)

 Student se aktivně zapojí do diskuse témat, bude vyhledávat informační zdroje k problematikám a studovat materiály průběžně poskytované vyučujícím. 

Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.01.2018)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html