|
|
|
||
Témata: Kurz přináší prohloubení znalostí absolventů Sppg zn.člověka s TP I. ( problematiky vrozených vývojových vad a jejich edukačních a psychosociálních důsledků)a výklad nových témat: 1. Těžké tělesné postižení - komunikace, facilitace ( vznik a definice těžkého tělesného postižení, bazální stimulace v práci somatopedů, progresivní invalidizující onemocnění) 2. Spec.pedagogická práce s klienty po poranění mozku, (rehabilitace, práce s rodinou, apalický stav, edukační důsledky). 3. Záchvatové stavy dětí, žáků a dospělých v somatopedii. 4. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes mellitus,roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole)
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.01.2018)
|
|
||
Kurz je ukončen písemnou zkouškou, student musí splnit test na 85%. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.01.2018)
|
|
||
ČADOVÁ a kol. Metodika práce se žákem s tělesným postižením a zdravotním znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého, pedagogická fakulta, 2012. ISBN 978-80-244-3308-0 HÁJKOVÁ, V.(ed.) Bazální stimulace, aktivace a komunikace žáků s kombinovaným postižením. Praha: EPOCHA, 2010 OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9 SOLÁROVÁ K.S. Analýza speciálně pedagogických a speciálně andragogických přístupů k terapii osob s neurologickým onemocněním v seniorském věku. Brno: MUNI Press,2010, ISBN 978-80-210-5287-1 VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006, ISBN 80-7315-134-0 Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
|||||
Rozpis témat výuky:
Student se aktivně zapojí do diskuse témat, bude vyhledávat informační zdroje k problematikám a studovat materiály průběžně poskytované vyučujícím. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (30.01.2018)
|