PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Supervize v sociálních a zdravotnických organizacích - YMR03POZI
Anglický název: Supervision in Health and Social Organizations
Zajišťuje: Program Řízení a supervize (24-KRS)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:ústní
Rozsah, examinace: zimní s.:13/2, Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: YMRNPK004
Staré označení: YMR03POZI
Poznámka: student může plnit i v dalších letech
Garant: doc. PhDr. Zuzana Havrdová, CSc.
PhDr. Mgr. Martin Hajný, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: YMR02VOLI, YMR01VOLI, YMR28VOLI, YMR09HOLI, YMR03VOLI, YMR09VOLI
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Eva Beranová (18.06.2014)
Předmět studenty seznámí se specifickými historickými, hodnotovými a metodickými východisky a metodami podpory pracovníků v sociálních službách, jejich dopady na kultury organizací, principy a způsoby organizování supervize v různých částech světa a způsoby začlenění supervize do rozvoje kvalitní praxe v pomáhajících profesích.
Deskriptory
Poslední úprava: Romana Pištěková (18.06.2014)

Cíle/výstupy:

  • objasní historický vývoj, společenské a profesní determinanty, hodnoty a organizační formy i legislativní

ukotvení supervize v mezinárodním kontextu

  • umí plánovat uspořádání supervize v souladu s posláním organizace, její vnitřní organizací a strukturou
  • umí vyjednat supervizní kontrakt adekvátní potřebám organizace
  • formuluje vztahy mezi supervizí a řízením a jejich úlohou v organizaci
  • umí porovnat způsoby organizování a formy supervize v různých částech světa

Témata výuky:

  • pojem supervize a jeho chápání v různých zemích
  • historie a aktuální dilemata, epistemologie - reflexe x vědecká argumentace, Schon x Cochran,
  • situované poznání x „objektivní“(nad-kontextové) poznání
  • v supervizi: zkušenostní přístup, teorie, modely, emancipace supervizanta x kompetence
  • možnosti supervize v SZ službách, supervize jako podpora kvality a celoživotního vzdělávání-součást

personálního manažmentu, principy a hodnoty pomáhajících profesí a jejich naplnění v supervizi, dopady

supervize na podporu pracovníků a do kultur organizace.

  • Formy supervize, cíle, kontext, dohoda.

Cvičení a úlohy k dosažení dovedností

  • Zkušenost s mezioborovou a týmovou spoluprací, práce v malých skupinách-příprava supervizní

dohody, hraní rolí- vyjednávání dohody

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK