PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vybrané otázky výzkumu v pedagogické psychologii - YMPC003
Anglický název: Selected research questions in educational psychology
Zajišťuje: Program Teoreticko výzkumná psychologie (24-TVP)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2022 do 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
PhDr. Miroslava Nováková Schöffelová, Ph.D.
Korekvizity : YMPP002
Neslučitelnost : YBSB043
Záměnnost : YTVP302
Je neslučitelnost pro: YTVP302, YBSB043
Je záměnnost pro: YTVP302
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Katarína Prikrylová (03.12.2023)
Seminář Vybrané otázky výzkumu v pedagogické psychologii seznamuje studenty s vybranými tématy z oblasti pedagogické psychologie a to přednostně tak,aby mohl studentům se zájmem o tuto problematiku nabídnout orientaci v relevantní odborné literatuře a zdůraznit metody výzkumu specifické pro tuto oblast výzkumu. Seminář navazuje a rozšiřuje dílčí znalosti získané v kurzu Metody výzkumu v psychologii I. a Vývojová psychologie - teorie a metody výzkumu. Velmi vhodně seminář doprovází záměr studenta zpracovat diplomovou práci z oboru pedagogiké psychologie.
Metody výuky - český znakový jazyk
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (01.03.2024)

Studijní opory k tomuto kurzu jsou k dispozici v Moodle

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16041#section-1

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Nováková Schöffelová, Ph.D. (28.02.2024)

Pro ukončení předmětu  je požadováno:

1) účast na seminárních setkáních v rozsahu minimálně 75% (3 setkání  ze 4). 

2) plnění úkolů zadávaných k jednotlivým semiárním tématům - konkrétně 2x příprava prezentace z  odborného článku  seminárnmu tématu  

3) zpracování recenze vybraného odborného článku relevantního problematice pedagogické psychologie.

Odevzdávání seminárních úkolů a rešerše se děje prostřednictvím  Moodle studijních opor, resp. odevzdávárny.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Katarína Prikrylová (03.12.2023)

Seminární témata pro jednotlivá přednášková a seminární setkání 

1. Psychologie ve školském resortu (systém pedagogicko-psychologického poradenství v ČR, Školní poradenská pracoviště, školní psycholog, pedagogiko-psychologické poradny, střediska výchovné péče)

2. Školní třída jako sociální skupina (klima školní třídy, školní třída jako sociální skupina, sociometrie )

3.Rodina a škola (vztah rodiny a školy, domácí vzdělávání) 

4. Prestiž učitelské profese (dilemata učitele, postavení učitelské profese) 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK