PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vybrané otázky výzkumu v pedagogické psychologii - YBSB043
Anglický název: Selected Topics In Research In Educational Psychology
Zajišťuje: Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM)
Fakulta: Fakulta humanitních studií
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 10 (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D.
PhDr. Miroslava Nováková Schöffelová, Ph.D.
Prerekvizity : {Prerekvizity kurzu YBSB043}
Neslučitelnost : YMPC003
Je neslučitelnost pro: YMPC003
Anotace
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (21.01.2022)
Seminář Vybrané otázky výzkumu v pedagogické psychologii seznamuje studenty s vybranými tématy z oblasti pedagogické psychologie a to přednostně tak,aby mohl studentům se zájmem o tuto problematiku nabídnout orientaci v relevantní odborné literatuře a zdůraznit metody výzkumu specifické pro tuto oblast výzkumu. Seminář navazuje a rozšiřuje dílčí znalosti získané v kurzu Vědecko výzkumná propedeutika, Psychologie celoživotního vývoje. Velmi vhodně seminář doprovází záměr studenta zpracovat bakalářskou práci z oboru pedagogické psychologie.
Metody výuky
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (01.03.2024)

Předmět je vyučován ve formě studijních bloků věnovaných vybraným tématům z oblasti pedagogické psychologie a metodám realizace výzkumu v těchto oblastech.

Studijní opory ke kurzu jsou budou v průběhu semináře k dispozici  v Moodle:

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16041#section-1

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (14.02.2024)

Pro ukončení předmětu  je požadováno:

1) účast na seminárních setkáních v rozsahu minimálně 75% (3 setkání  ze 4). 

2) plnění úkolů zadávaných k jednotlivým semiárním tématům

3) písemný test k prověření znalostí relevantních pro vybraná témata přednáškového a seminárního bloku (prezentace, studijní materiály a studijní opory k aktuálnímu přednáškovému a seminárnímu cyklu, vybrané kapitoly předepsané literatury).

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Gabriela Málková, Ph.D. (14.02.2024)

Seminární témata pro jednotlivá přednášková a seminární setkání 

1. Psychologie ve školském resortu (systém pedagogicko-psychologického poradenství v ČR, Školní poradenská pracoviště, školní psycholog, pedagogiko-psychologické poradny, střediska východné péče)

2. Školní třída jako sociální skupina (klima školní třídy, školní třída jako sociální skupina, sociometrie )

3.Rodina a škola (vztah rodiny a školy, domácí vzdělávání) 

4. Prestiž učitelké profese (dilemata učitele, postavení učitelské profese) 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK