|
|
|
||
Předmět navazuje na již osvojené znalosti studentů týkající se didaktiky anglického jazyka a na schopnost reflexe vybraných jevů v rámci mikro-výstupů v předešlých didaktických seminářích. Stěžejním úkolem průběžné praxe je promyšlená příprava a realizace samostatných výstupů v prostředí školní třídy a jejich následná reflexe. Náplní předmětu je dále strukturované pozorování výukových situací. Předmět je provázán s předmětem Reflektivní seminář k praxi z AJ, ve kterém bude realizovaná výuka reflektována s oporou v teorii.
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Obecným cílem předmětu je rozvoj schopnosti studentů plánovat a reflektovat vlastní výuku i výuku dalších aktérů, tj. provázejících učitelů i ostatních studentů. Tato oborově didaktická praxe vede studenty k hlubšímu porozumění procesům vyučování a učení se anglickému jazyku na prvním stupni základní školy. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Přímá výuka (24 hodin), tvorba observačních archů (6 hodin), tvorba příprav na hodinu a výukových materiálů (20 hodin), vypracování sebereflexe (10 hodin). Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (10.09.2023)
|
|
||
Účast v plném rozsahu. Minimálně 7 dopolední strávených ve škole, minimálně 3 samostatně odučené hodiny, avšak každá v jiný den, minimálně 4 observace. Oslovení mentorů dle instrukcí, získání relevantní čásiti ŠVP, ve spolupráci s mentory vytvořiení plánu průběhu praxe (pozorování i vlastní výuka), pozorování výuky, asistence ve výuce, vlastní samostatná výuka. Pořizování záznamů z pozorování výuky, přípravy na výuku, systematická reflexe vlastní výuky i výuky spolužaček, průběžné vkládání úkolů do profesního portfolia. Písemná reflexe zkušenosti (zadání bude upřesněno). Vedení záznamu o plnění praxí. Výsledná známka je souhrnem hodnocení v následujících kategoriích, které budou podrobněji rozvedeny na prvním semináři: - celkové hodnocení studenta provázejícím učitelem, - spolehlivost (dochvilnost, včasé zasílání příprav provázejícímu učiteli, dodržování termínů domluvených se všemi zúčastněnými), - proaktivní přístup a vstřícná komunikace, - schopnost hloubkové reflexe odučených hodin. Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (11.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: KYRIACOU, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9. Školní vzdělávací programy příslušných základních škol. BETÁKOVÁ, L.: Angličtina učitele angličtiny. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2006. ISBN 80-7238-550-X. Doporučená literatura: BREWSTER, J.; ELLIS, G.; GIRARD, D.: The Primary English Teacher’s Guide. Harlow: Pearson Education Limited, 2002. ISBN 978-0582447769. READ, C.: 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers Limited, 2007. ISBN 978-1-4050-9907-3. SLATTERY, M.; WILLIS, J.: English for Primary Teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press, 2001. ISBN 978 0 19 437563 4. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
1. týden: Zahájení praxe, instrukce k jejímu plnění. 2. - 6., 10. - 11. týden: Přípravy na výuku, vlastní výuka, přípravy na pozorování, realizace pozorování, reflexe. 12. týden: Závěrečné reflektivní setkání. Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (26.09.2023)
|
|
||
Studující plní požadavky v plném rozsahu, při výkonu praxe prokazuje profesionální přístup. Studující plánuje a realizuje výuku úměrnou věku a pokročilosti žáků, přičemž aplikuje teoretické oborově didaktické poznatky. Studující účinně využívá výukové materiály, identifikuje jejich slabé stránky v daném výukovém kontextu a kompenzuje je adaptací nebo doplňováním dalšími materiály. Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (17.09.2024)
|