|
|
|
||
Předmět představuje studujícím význam a nejdůležitější metody sebepoznávání, sebeřízení a sebevýchovy. Důraz je kladen na praktické využití těchto metod v osobnostně sociálním rozvoji učitele. Předmět má prožitkový charakter a jeho součástí je též uvedení do metody Schultzova autogenního tréninku (základní stupeň). Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.01.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je motivovat studující k systematickému a reflektovanému využívání sebevýchovy v osobním i profesním životě. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.01.2019)
|
|
||
BEDRNOVÁ, E., PAUKNEROVÁ, D. a kol. Management osobního rozvoje: Duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. Praha : Management Press, 2015. ISBN 978-80-7261-381-6. KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-807367-541-7. MÍČEK, L. Sebevýchova a duševní zdraví. Praha : SPN, 1976. ISBN 14-440-76. PETERKOVÁ, M. Kurz duševní rovnováhy. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0585-2. PLAMÍNEK, J. Sebepoznání, sebeřízení a stres.Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4751-4. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.01.2019)
|
|
||
Zápočet bude udělen na základě aktivní účasti na seminářích a závěrečném kolokviu. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.01.2019)
|
|
||
1. Význam sebepoznávání a sebevýchovy pro učitele. 2. Kritéria (duševního) zdraví a známky růstu duševní rovnováhy. 3. Koncentrace pozornosti. 4. Autoregulace myšlenek, emocí a představ. 5. Metody psychogenního a nepsychogenního přeladění. 6. Relaxační metody vhodné pro posilování duševní rovnováhy a prevenci vyhoření. 7. Metoda Schultzova autogenního tréninku (základní stupeň). Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (10.01.2019)
|