|
|
|
||
Předmět zprostředkuje studentům systém znalostí, který jim usnadní kriticky posuzovat zdravotní informace se zvláštním zřetelem k problematice výchovy a vzdělávání. Studenti by měli na základě vlastní reflexe klíčových konceptů zdraví a nemoci pochopit význam široce pojaté zdravotní gramotnosti pro úspěšnou profesní činnost učitele.
Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (27.01.2018)
|
|
||
Cílem kurzu je motivovat studenty k aktivnímu zájmu o problematiku zdraví člověka v intencích evropské zdravotní strategie. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (27.01.2018)
|
|
||
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno : MU, 2010. ISBN 978-80-210-5239-0. KEBZA, V. Psychosociální determinanty zdraví. Praha : Academia, 2005. ISBN 80-200-1307-5. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie nemoci. Praha : Grada, 2002. ISBN 80-247-0179-0. MARMOT, M.; WILKINSON, R.G. (eds.) Social Determinants of Health. Oxford : Oxford University Press, 2006. ISBN 0-19-856589-5. SCHWARTZBERG, J.G. et al. Understanding Health Literacy. New York : American Medical Association, 2005. ISBN 1-57947-630-9. ZVÍROTSKÝ, M. Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7290-431-0. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (27.01.2018)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet je udělen na základě vypracování odborné eseje na zvolené téma z oblasti zdravotní gramotnosti. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (27.01.2018)
|
|
||
1. Úvod do teorie zdravotní gramotnosti. 2. Zdraví člověka jako systém a předmět. 3. Holistický přístup ke zdraví a psychosomatika. 4. Nemoc v životě člověka. 5. Kvalita života ve vztahu ke zdraví a nemoci. 6. Zdravotnictví jako sociální instituce. 7. Konvenční a alternativní medicína. 8. Fenomén medicinalizace soudobé společnosti. 9. Člověk v roli pacienta a jeho práva. 10. Zdraví a výchova. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (27.01.2018)
|