|
|
|
||
Kurz je přednostně určen posluchačům specializace dramatická výchova. Studenti se seznámí se specifiky dětského divadla a divadla hraného dětmi, s metodami přípravy dětí na návštěvu divadelního představení a s možnými způsoby jeho reflexe na základě zhlédnutí konkrétních inscenací (živě/ ze záznamu).
Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|
|
||
Studenti na základě videoukázek a vlastní zkušenosti z divadelních představení pojmenují význam divadla pro děti a divadla hraného dětmi a vymezí jejich specifika. V průběhu celého kurzu rozvíjejí schopnost hlouběji a samostatněji reflektovat divadelní inscenaci pro děti. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|
|
||||||||||
Kredity 2 Vyčíslení studijní zátěže:
Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|
|
||
Zápočet: aktivní účast v semináři + zhlédnutí tří divadelních představení pro děti (dle možností živě / ze záznamu) a na jejich základě vypracování reflexe dle zadání. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|
|
||
Povinná literatura: HONZL, J. Pohyb divadelního znaku. Slovo a slovesnost 6, 1940. č. 4. PALARČÍKOVÁ, A. Tygr v oku aneb o tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. ARTAMA, Prah: 2011, 133s. ISBN 80-901660-5-9. MORGANOVÁ, N.; SAXTONOVÁ, J. Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003. ISBN 80-901660-2-4. SOBKOVÁ, Ivana. Specifika dětského a studentského divadla. V Praze: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2024. 234 stran. ISBN 978-80-7331-685-3 VÁŇOVÁ, Michaela. S dětmi do divadla. V Praze: Akademie múzických umění v Nakladatelství AMU, 2022. 118 stran. ISBN 9788073316310 Doporučená literatura: MARUŠÁK, R. Chodíme s dětmi do divadla. In Rádce učitele 2: Praktické rady pro výuku i Váš osobní rozvoj. Praha: RAABE, 2004. PROVAZNÍK, J. Děti a loutky. AMU: 2008. ISBN 80-7331-921-7 ZÁMEČNÍKOVÁ, E. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory, NIPOS, 2009. ISBN 978-80-7068-236-4. RICHTER, L. O divadle nejen pro děti, Co skrývá text, Praktická dramaturgie. AS: Praha, 2009. ISBN 978-80-247-1865-1 RICHTER, L. Literatura, divadlo a my. Praha: ÚKVČ - Hradec Králové, KKS, 1986. ISBN. 80-7068-0407. REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007. URBANOVÁ, A.. Mýtus divadla pro děti. Artama, 1993. VELTRUBSKÁ, I.. Divadlo očima dětí. Dramatika pro děti, VIII. díl. Praha : ARTAMA, 1994.
Studijní materiály k tématům: Divadlo MINOR, Praha Celostátní přehlídka dětského divadla a dětských recitátorů - Dětská scéna Loutkařská Chrudim Naivní Divadlo Liberec Divadlo DRAK Hradec Králové Divadlo Alfa Plzeň + Muzeum loutek Plzeň Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|
|
||
Přednáška, dílna, rozbory videonahrávek, zhlédnutí a reflexe divadelního představení pro děti, diskuse, praktické ukázky výukových bloků s reflexí (kurz kombinuje činnostní metody práce s přednáškou). Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (02.02.2025)
|
|
||
Znalost základních divadelních postupů, jednotlivých složek divadelního představení a schopnost kritického hodnocení inscenace hrané dětmi nebo určené dětem na základě stanovených kritérií Pochopení specifického procesu vzniku dětského představení. Zvládá metody možné přípravy dětí na návštěvu divadla a následné práce po shlédnutí divadelního představení; formuluje otázky a aktivity, které podpoří reflexi a diskuzi. Poslední úprava: Sobková Ivana, doc. Mgr. MgA. (01.02.2025)
|