PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Přednes - OPMN0N328B
Anglický název: Presentation
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Neslučitelnost : OPMN0N208B
Prerekvizity : OPMN0H206B, OPMN0T205B, OPMN0V207B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
Cílem kurzu je nabídnout studentům základní hvhled do problematiky dětského přednesu a metodiky práce s dětským přednašečem a poskytnout studentům přímou zkušenost vlastní práce na přednesovém tvaru.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)

Povinná literatura:

ZÁMEČNÍKOVÁ,  Emilie. Cesta k přednesu aneb Průvodce pro pedagogy a mladé recitátory. Praha: NIPOS-ARTAMA, 2009. ISBN978-80-7068-236-4.

ŠTEMBERGOVÁ-KRATOCHVÍLOVÁ Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. 3., revid. vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.

Doporučená literatura:

MAŠATOVÁ Milada. Cesty k metafoře. Náměty a úvahy o možnostech rozvíjení metaforického myšlení a sdělování v tvořivé dramatice. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2004. ISBN 80-7331-922-5.

Živé slovo, 45(+3) zamyšlení nad tajemstvím poezie a hlasu. Připravil: Vladimír Justl. vyd. Praha, Akropolis – Slovo a hlas 2004

MUSILOVÁ Daniela, VYSKOČIL Ivan. Psychologie porotcovy práce. Praha: ÚVKČ 1981.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)

Osnova:

1.       Co je to umělecký přednes.

2.       Specifika recitačních přehlídek.

3.       Hodnocení recitátorů.

4.       Návštěva recitační přehlídky a reflexe.

5.       Reflexe recitátorů na DVD.

6.       Diskuse o dalších problémech přednesu.                    

7.       Výběr textu pro přednes.

8.       Možné metody práce na textu.

9.       Praktické hledání vlastního interpretačního klíče.

10.    Rozbory vybraných textů.

Přednes vybraného textu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK