|
|
|
||
Kurz se zaměřuje na výuku jazykových prostředků, tj. slovní zásoby, gramatiky, výslovnosti a pravopisu, v hodinách angličtiny na prvním stupni základní školy. Prostřednictvím ukázek, výstupů v seminářích, četby odborné literatury a diskuzí se účastníci seznámí s teorií i praktickými postupy vhodnými pro představení nového učiva, jeho procvičování a upevňování. Nové i dříve nabyté znalosti a dovednosti budou využívány při plánování a realizaci mikrovyučovacích jednotek a tvorbě zevrubné přípravy na hodinu.
Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (10.09.2022)
|
|
||
Přímá výuka (18 hodin), studium odborné literatury (15 hodin), příprava prezentace (5 hodin), plnění průběžných úkolů (10 hodin), tvorba portfolia (2 hodin), tvorba přípravy na hodinu (5 hodin), příprava na interview (5 hodin). Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (10.09.2022)
|
|
||
Povinná literatura: Hancock, M.: A map of pronunciation teaching. In: Speak Out, February 2014, Issue 50. Thornbury, S.: How to Teach Grammar. Harlow: Pearson Education Limited, 1999. (vybrané kapitoly) Thornbury, S.: How to Teach Vocabulary. Harlow: Pearson Education Limited, 2002. (vybrané kapitoly) Doporučená literatura: Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (10.09.2022)
|
|
||
1. Řečové dovednosti, jazykové prostředky. Úvod do výuky slovní zásoby. 2. Co je slovo a co znamená umět slovo? Formulování cílů. Prezentace nové slovní zásoby. 3. Procvičování slovní zásoby. Jak pomoci dětem, aby svou slovní zásobu rozvíjely samostatně. 4. Úvod do výuky gramatiky. Induktivní a deduktivní výuka gramatiky. 5. Prezentace nového gramatického jevu. Noticing, structuring. 6. Procvičování gramatiky. Procedurelising. 7. Výuka výslovnosti. 8. Výuka pravopisu. 9. Práce s učebnicí. Příprava vyučovací hodiny zaměřené na rozvoj jazykových prostředků. Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (19.09.2024)
|
|
||
1. Aktivní účast v seminářích (max. 2 absence) 2. Průběžé plnění úkolů, četba odborné literatury 3. Tvorba praktické sekce portfolia s následujícími složkami: - Alespoň 3 příklady vhodně formulovaného cíle hodiny pro každý z jazykových prostředků (SZ, gramatika, výslovnost, pravopis, tedy celkem 12 příkladů) - Alespoň 5 způsobů, jak studentům pomoci uvědomit si cíl hodiny zaměřené na jaz. prostředky, ke každému z těchto pěti způsobů konkrétní nápad, jak poté míru dosažení cíle s žáky reflektovat - Alespoň 3 aktivity zaměřené na rozvoj každého z jaz. prostředků (3 na slovíčka, 3 na gramatiku, 3 na výslovnost, 3 na pravopis.) 4. Příprava na hodinu zaměřená na rozvoj jazykových prostředků (45 minut, strukturovaná, detailně propracovaná, požadavky budou upřesněny v semináři) 5. Ústní pohovor nad odevzdanou přípravou na hodinu. Student prezentuje svou přípravu a svá rozhodnutí podepře teorií. Celkem max. 2 opravné pokusy. Příprava na hodinu musí odpovídat požadavkům stanoveným na semináři, vybrané techniky a aktivity odrážejí teorii výuky jazykových prostředků, student je schopen vysvětlit všechny kroky s použitím teorie a správné terminologie. Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (10.09.2022)
|