Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
angličtina
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
Předmět na konci bakalářského studia ověřuje nabyté znalosti a dovednosti ze všech povinných lingvistických předmětů. Skládá ze čtyř testů stejné váhy, a sice testu z Fonetiky a fonologie, Morfologie, Lexikologie a sématiky a ze Syntaxe. Pořadí testů je arbitrární, ale v každém z termínů ho pevně stanoví dohlížející učitel. Posluchač řeší testy v daném pořadí, na řešení má celkově 4 hodiny a po odevzdání dílčího testu se k němu již nevrací. Při řešení testu student nemá k dispozici žádné referenční příručky, slovníky, gramatiky, atp. Kromě úkolů, které ověřují vědomosti a dovednosti získané v jednotlivých povinných lingvistických předmětech testy obsahují též některé teoretické, interdisciplinární a syntetizující úkoly. Nedílnou součástí hodnocení je též formulační úroveň.
Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (14.09.2020)
This subject marking the end of Bachelor studies verifies the knowledge and skills gained in all obligatory linguistic subjects.The comprehensive exam is composed of four tests of equal standing, viz. Phonetics and phonology, Morphology, Lexicology and semantics, and Syntax. The order of the individual tests is arbitrary, although it is fixed for the individual exam dates and established by the invigilator. It should be noted that the candidates are not allowed to use any reference books, dictionaries, grammars, etc. The candidate has 4 hours to complete the entire exam. Once they turn a particular part in, they are not allowed to make any later modifications in it. Apart from tasks verifying knowledge and skills gained in the individual obligatory linguistic subjects, the tests incorporate also some theoretical , interdisciplinary and synthesizing tasks. The assessment takes account of the proficiency level as well.
Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (14.09.2020)
Podmínky zakončení předmětu -
Předmět na konci bakalářského studia ověřuje vědomosti a dovednosti nabyté v povinných lingvistických předmětech. Zkouška je výlučně písemná. Klauzura je koncipována na 100bodů, přičemž každému ze čtyř testů připadá 25bodů. K úspěšnému zvládnutí klauzury je třeba splnit dvě podmínky. Jednak je třeba získat celkově minimálně 65%, tedy 65bodů. Jednak v žádném z dílčích testů nesmí výsledek klesnout pod 50% (tedy méně než 12,5b).
Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (14.09.2020)
This subject marking the end of Bachelor studies verifies the knowledge and skills gained in all obligatory linguistic subjects. The exam is solely written. Since each of the four tests corresponds to 25points, the maximum for the entire exam is 100points. For a successful completion of the exam the candidate has to meet two requirements. Firstly, the candidate has to attain a minimum of 65% (i.e., 65 points) altogether. Secondly, in individual parts the minimal score is stipulated at 50% (i.e., 12.5pts).
Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (14.09.2020)
Literatura -
Základní prameny:
BAUER, L. English Word-formation. 1983, Cambridge: CUP. ISBN 9780521284929.
CRUSE, A. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. 3. vyd. Oxford: OUP, 2011. ISBN 9780199559466
DUŠKOVÁ, L. a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 4. vyd. Praha: Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2211-0. Dostupná též z <http://www.mluvniceanglictiny.cz/>
GREENBAUM, S., QUIRK, R. A Student’s Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1990. ISBN 0-582-05971-2.
QUIRK, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. 2nd Revised edition. London: Longman, 1985. ISBN 978-0582517349.
ROACH, P. Phonetics and Phonology. A Practical Course. 4. vyd. Cambridge, New York, Melbourne, Madrid, Cape Town: Cambridge University Press. 2009. ISBN 978-0-521-71740-3.
YULE, G.: The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. 4th ed. 2010 ISBN 978-0-521-74922-0.
Další prameny jsou uvedeny v sylabech k jednotlivým povinným předmětům.
Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (14.09.2020)
Essential secondary literature:
BAUER, L. English Word-formation. 1983, Cambridge: CUP. ISBN 9780521284929.
CRUSE, A. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. 3. vyd. Oxford: OUP, 2011. ISBN 9780199559466
DUŠKOVÁ, L. a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. 4. vyd. Praha: Academia, 2012. ISBN 978-80-200-2211-0. Also available: <http://www.mluvniceanglictiny.cz/>.
GREENBAUM, S., QUIRK, R. A Student’s Grammar of the English Language. Harlow: Longman, 1990. ISBN 0-582-05971-2.
QUIRK, R. et al. A Comprehensive Grammar of the English Language. 2nd Revised edition. London: Longman, 1985. ISBN 978-0582517349.
ROACH, P. Phonetics and Phonology. A Practical Course. 4. vyd. Cambridge, New York, Melbourne, Madrid, Cape Town: Cambridge University Press. 2009. ISBN 978-0-521-71740-3.
YULE, G.: The Study of Language. Cambridge: Cambridge University Press. 4th ed. 2010 ISBN 978-0-521-74922-0.
Recommended sources are featured in the syllabi of individual obligatory subjects.
Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (14.09.2020)