|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování atd. a základních principů výuky jazykových prostředků se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se principy rozvoje řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Pro potřeby pozorování výuky se studenti zapojují do tvorby pozorovacích archů zaměřených na analýzy výuky jednotlivých řečových dovedností. V návaznosti na oborovou praxi si studenti vytvářejí soubory efektivních aktivit, umějí integrovat jednotlivé řečové dovednosti a plánovat vyučovací hodiny.
Obsah:
Introduction;
Teaching language skills:
teaching listening,
teaching reading,
teaching speaking,
teaching writing.
Course evaluation.
!!!!! V LS 2017 jsou následné změny, a to z důvodu řady odpadlých hodin. !!!!!
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (14.03.2017)
|
|
||
Požadavky na studenta
• Aktivní účast na seminářích (80%) - diskuse vybraných tematických celků + vlastních pozorovacích archů + aktivit vlastní tvorby - příp. "MT lesson plans" • 4 aktivity vlastní tvorby (zaměřené na 4 řečové dovednosti a založené na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže v rámci praxe • 4 pozorovací archy (zaměřené na 4 řečové dovednosti a založené na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže v rámci praxe • Formát: Závěrečný test
Požadavky na studenta pro LS 2017: • Aktivní účast na seminářích – návštěva všech zbylých 5ti seminářů + příprava na ně - diskuse vybraných tematických celků + příp. videonahrávek výuky • 4 aktivity vlastní tvorby (zaměřené na 4 řečové dovednosti a založené na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže v rámci praxe • 1 pozorovací archy (zaměřený na vybranou řečovou dovednost a založený na teoretickém poznání dané oblasti) včetně pilotáže a sběru dat v rámci praxe • Kritéria hodnocení písemného a mluveného projevu – hledat inspiraci v rámci praxe • Formát: Závěrečný test Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (14.03.2017)
|
|
||
Základní: Vybrané kapitoly z:
Doporučená:
Vybrané časopisecké studie. Poslední úprava: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2015)
|
|
||
Introduction; Teaching language skills:
Sylabus pro LS 2017: Úvod Receptivní řečové dovednosti: poslech a čtení Produktivní řečové dovednosti: mluvení a psaní Praxe a na ní zadané úkoly Reflexe praxe, swop-shop vlastních aktivit zaměřených na jednotlivé řečové dovednosti včetně pilotáže, kritéria hodnocení řečových dovedností, sumarizace výstupů z pozorování zaměřeného na řečové dovednosti Závěr, needs analysis, diskuse videozáznamů atd. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (14.03.2017)
|