Úvod do výuky jazykových prostředků a řečových dovedností - ON2301000
|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování a dalších se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se základními principy rozvoje jazykových prostředků a řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině, přičemž akcent bude kladen zejména na rozvoj jazykových prostředků. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Následující mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů.
Obsah:
Introduction; Revision (aims, communicative competence, activity types, lesson planning, etc.).
Teaching language microskills/subskills and language skills.
Language microskills/subskills:
teaching vocabulary,
teaching grammar,
teaching pronunciation.
Optional/self-study: Translation in ELT.
Course evaluation.
Požadavky na studenta:
Aktivní účast na výuce (80%); předložení požadované dokumentace (příprava na microteachings; pozorovací archy; seznam prostudované literatury; příp. další požadované materiály)
Formát: test, příp. ústní pohovor/kolokvium na základě předložených materiálů
Poslední úprava: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (14.09.2014)
|
|
||
Základní:
Doporučená:
Poslední úprava: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2015)
|
|
||
Aktivní účast na výuce (80%); předložení požadované dokumentace (příprava na microteachings; seznam prostudované literatury; příp. další požadované materiály, např. pozorovací archy) Poslední úprava: CHALUPSK/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2015)
|
|
||
Introduction; Revision (aims, communicative competence, activity types, lesson planning, etc.). Teaching language microskills/subskills and language skills. teaching grammar, teaching vocabulary, teaching pronunciation. Poslední úprava: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (13.01.2017)
|