|
|
|
||
Předmět se věnuje analýze textů z hlediska jejich gramatických a funkčních vlastností. Studenti mají uplatňovat a stabilizovat své znalosti získané v jazykovědných předmětech v průběhu bakalářského studia. Hlavní důraz se klade na všestrannou orientaci ve stylisticky rozmanitých textech.
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14685
Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|
|
||
Cíle předmětu: Studující integruje znalosti gramatické, stylistické a funkční analýzy textu získané v bakalířském studiu. Studující stabilizuje a rozšiřuje znalosti gramatické, funkční a stylistické analýzy, získaných v bakalářském studiu. Studující získá nadhled, který umožní pracovat s lingvistickými znalostmi na různých stupních výuky českého jazyka. Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|
|
||
Přednáška 8 hodin Seminář 24 hodin Samostudium a plnění průběžných úkolů 20 hodin Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je aktivní účast ve výuce (se znalostí průběžně zadávaných částí odborné literatury) a úspěšné napsání zkouškového testu. Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|
|
||
Panevová, J. a kol. (2014): Mluvnice současné češtiny 2. Praha: Karolinum. Nový encyklopedický slovník češtiny. www.czechency org Čechová, M.. a kol. (1992): Komplexní jazykové rozbory. Praha: SPN Karlík, P., a kol. (2012): Příruční mluvnice češtiny. Praha: NLN Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|
|
||
Předmět je ukončen písemnou zkouškou. Obsahem zkouškového testu je komplexní analýza textu v rozsahu témat probraných během semestru. Test obsahuje 7 úkolů, minimální nutný počet bodů je 5. Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14685 Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|
|
||
Výsledky učení: Studující rozeznává komunikační domény textů a jejich hlavní funkce. Studující rozeznává postupy a prostředky, jimiž je funkce textů dosahováno. Studující analyzuje a klasifikuje morfologické a sytnatické jevy v textech. Studující analyzuje a obměňuje informační stavbu textu. Studující porovnává různé texty z hlediska manipulativnosti.
Poslední úprava: Hirschová Milada, doc. PhDr., DSc. (06.02.2025)
|