|
|
|
||
Student se seznámí se všemi druhy narušení komunikační schopnosti, a to narušením vývojovým i získaným. Budou mu přiblíženy následující kategorie narušené komunikační schopnosti: vývojová dysfázie, dyslalie, dysartrie, koktavost, breptavost, mutismus, palatolalie, mutismus, poruchy hlasu. Bude vysvětlen pojem symptomatické poruchy řeči. Student se seznámí se získanými neurogenními poruchami řeči v dospělosti, a to s afázií a dysartrií. U každého druhu narušení získá poznatky o etiologii, symptomatologii, klasifikaci, stručný přehled o možnostech diagnostiky a následné terapie. Budou prezentovány případové studie dětí i dospělých s jednotlivými druhy narušení komunikační schopnosti.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (13.06.2018)
|
|
||
Výuka bude probíhat prezenční formou. Pokud bude nutné vzhledem k epidemiologické situaci přejít na formu distanční výuky, přihlášení studenti obdrží e-mailem informace týkající se platformy, na níž bude probíhat v rámci kurzu komunikace, kde budou uloženy materiály ke studiu i zadané úkoly. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (05.09.2021)
|
|
||
Písemná zkouška, podmínkou splnění je 80% správných odpovědí. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (05.09.2021)
|
|
||
DVOŘÁK, Josef (2001) : Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopaedia clinica. FROSTOVÁ, Jana (2010): Péče o hlasovou kondici učitelů. Brno: MU ve spolupráci s MSD KLENKOVÁ, Jiřina, BOČKOVÁ, Barbora, BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (2012): Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido. KLENKOVÁ, Jiřina (2006): Logopedie. Praha: Grada. KRAHULCOVÁ, Beáta (2013): Dyslalie – Patlavost. Vady a poruchy výslovnosti. 2. rozš. a přeprac. vydání. Praha: BEAKRA. LECHTA, Viktor (2010): Koktavost: integrativní přístup. 2. rozšiř. a přeprac. Vyd. Praha: Portál. Další odborné prameny budou uváděny a doporučovány v průběhu výuky.
Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (13.06.2018)
|
|
||
Problematika patologie v oblasti řeči, jazyka, komunikace ve všech věkových kategoriích. U všech druhů narušení a poruch je prezentována terminologie, výskyt, etiologie, symptomatologie, klasifikace, seznámení s možností diagnostiky a terapie. Poslední úprava: Klenková Jiřina, doc. PaedDr., Ph.D. (13.06.2018)
|