PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Fonetika a fonologie II - OB2301005
Anglický název: Phonetics and phonology II
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D.
Prerekvizity : OB2301003
Záměnnost : OPBA2A105A
Je prerekvizitou pro: OB2301006
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (10.05.2019)
Kurz je zaměřen na popis a následné procvičení suprasegmentálních jevů anglické fonetiky a fonologie, především na slovní a větný přízvuk, rytmus, redukování a intonaci, které výrazně přispívají k lepší srozumitelnosti plynulého mluvního projevu.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (10.05.2019)

Povinná literatura:

Roach, P. (2009) English Phonetics and Phonology. CUP.

Volín, J. (2002) IPA - Based Transcription for Czech Students of English. Karolinum.

Doporučená literatura:

Nosek, J. (1991) Grafika moderní angličtiny. Karolinum.

Gimson´s Pronunciation of English (2001). rev. by A. Cruttenden. Arnold.

Wells, J. C. (2008) Longman Pronunciation Dictionary. Pearson Education Limited.

Wells, J. C. (2006) English Intonation. An Introduction. CUP.

Bradford, B. (2000) Intonation in Context. CUP.

Brazil, D. (1994) Pronunciation for Advanced Learners of English. CUP.

Menhard, Z. (1991) A Workbook in English Phonetics. SPN.

Underhill, A. (2005) Sound Foundations. Heineman.

Hewings, M. (2007) English Pronunciation in Use. Advanced. CUP.

Mortimer, C. (2005) Elements of pronunciation. CUP.

Pennington, M. (1996) Phonology in English Language Teaching. Longman.

Rogerson, B., Gilbert, J. (1990) Speaking Clearly. CUP.

Kelly, G. (2000) How to Teach Pronunciation. Pearson Education Limited.

Murcia, M. C., Brinton, D. M., Goodwin, J. M. (2010) Teaching Pronunciation. CUP.

Hancock, M. (1995) Pronunciation Games. CUP.

Hewings, M  (2004) Pronunciation Practice Activities. CUP.

 

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (10.05.2019)

written exam including both semesters; reading aloud including two practical tasks; pass = 70% (2 re-sits)

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (10.05.2019)

1) syllable structure

2) nature and placement of word stress; vowel reduction

3) stress placement in complex and compound words; stress shift

4) sentence stress

5) words with standard weak forms; contractions

6) rhythm (stress-timing x syllable timing)

7) introduction to intonation; tone unit and its structure

8) main types of tones and their meanings; tone and intonation languages

9) accentual and attitudinal functions of intonation

10) grammatical function of intonation; politeness; upspeak

11) discourse function of intonation;

12) pronunciation teaching (historical background; tips for classroom practice); foreign accent

 

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Kristýna Červinková Poesová, Ph.D. (10.05.2019)

80% docházka, vypnuté mobily během výuky, seminární úkol, čtení zadaných studií, písemná zkouška (oba semetry) + hlasité čtení a vysvětlení zvolených jevů

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK